افزایش 25 درصدی اضطراب و افسردگی در همه‌گیری کرونا/ سند ملی "سلامت روان در دوران کرونا" تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ دکتر محمد حاتمی امروز در اولین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی و مداخلات روانی و اجتماعی در دوران کرونا، در پاسخ به سوال خبرآنی مبنی بر آسیب‌های روانی ناشی از همه‌گیری کرونا اظهار کرد: منابع ما برای بررسی آسیب‌های روانی ناشی از کرونا تحقیقات و کارهای آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و بررسی‌های میدانی بود. روزانه بیش از 150 هزار مشاوره روانی در کلینیک‌ها و مراکز مشاوره به مردم ارائه و نتایج آن‌ها رصد می‌شود اما با برگزاری این همایش قصد داریم که به طور دقیق و تخصصی بررسی کنیم که آسیب‌های روانی ناشی از کرونا چه بوده‌اند.

وی ادامه داد: به این منظور تمام تحقیقات انجام شده در زمینه آسیب‌های روانی ناشی از کرونا را در این همایش بررسی و سپس نتایج آن را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: آنچه سازمان جهانی بهداشت تاکنون اعلام کرده این است که در سال 99 در جهان، اضطراب و افسردگی 25 درصد نسبت به قبل از کرونا در جهان افزایش یافته است بنابراین قطعاً در مسئله اضطراب و افسردگی بیشترین آسیب را دیده‌ایم که متعاقب آن، آسیب‌های بیشتری ممکن است به جامعه وارد شود‌.

در حال تکمیل است ...

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.