انتقاد تند استاندار گلستان از ترک‌فعل مدیران در آب‌بندان‌های غیرمجاز/ عده‌ای ذی‌نفع بودند

خبرآنی/گلستان استاندار گلستان از سوء‌مدیریت، ترک‌فعل و ترک‌وظیفه برخی از مدیران استانی در ایجاد آب‎‌بندان‌های غیرمجاز طی سالیان مختلف انتقاد کرد و گفت: دیگر دوران آن گذشت که عده‌ای هر کاری می‌خواهند انجام دهند و پاسخگو هم نباشند.

علی محمد زنگانه صبح امروز چهارشنبه ۹ شهریور در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر لزوم تخریب آب‌بندان‌های غیرمجاز، اظهار کرد: در این خصوص یک سوءمدیریت و ترک فعلی و ترک وظیفه ای در طی سالیان مختلف اتفاق افتاده و چشم پوشی های خطایی رخ داده و حتی اقداماتی صورت گرفته که به واسطه آن به کار خلاف، غیرقانونی و غیرانسانی عده‌ای رسمیت بخشیدند.

وی با بیان اینکه ما موضوع آب‌بندان‌های غیرمجاز را به شورای تأمین بردیم، افزود: مصوبه ما در شورای تأمین واضح و روشن است و تمامی آب بندان هایی که در بستر رودخانه هستند تخریب می شوند و این امر به دلیل رعایت قانون و کنترل سیلاب های احتمالی الزامی و قطعی خواهد بود.

استاندار گلستان اضافه کرد: در حال حاضر علت درنگ و تعلل ما پرورش ماهی در این آب‌بندان‌ها است که به محض پایان پرورش ماهی در این دوره، برای تخریب آب بندان های غیرمجاز اقدام خواهد شد و اداره کل شیلات گلستان نیز حق تسهیل روند پرورش ماهی برای این دسته از تولیدکنندگان را ندارد.

زنگانه با بیان اینکه متأسفانه برخی از دستگاه ها در موضوع آب بندان ها به صاحبان آن تسهیلات اعطا کردند، تأکید کرد: در این زمینه پرونده ترک فعل برای برخی از دستگاه ها تشکیل شده و پیگیری‌های لازم نیز انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: علاوه بر آب بندان های غیرمجاز در بستر رودخانه برخی دیگر از آب‌بندان های خارج از بستر رودخانه نیز اقدام غیرمجاز داشته و حجم زیادی از آب را برداشت می کنند، این افراد هم به خود حق می دهند با کاشت حجم زیادی از محصولات کشاورزی اعم از برنج، هندوانه و غیره حق‌آبه منطقه پایین دست سد وشمگیر را نادیده بگیرند این در حالی است که مردم منطقه پایین دست سد وشمگیر و سایر مناطق مشابه محروم هستند و این اقدامات ضمن لطمه به اقتصاد کشاورزان منطقه، حق آنها را هم ضایع می کند.

برای حفظ جان و اقتصاد مردم با کسی تعارف نداریم/ تخریب همه آب‌بندان‌های غیرمجاز قطعی است

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ما تمامی آب‌بندان های غیرمجاز را تخریب خواهیم کرد، افزود: تعداد آب‌بندان های غیرمجاز گلستان و همچنین حجم آب موجود در آنها عدد بزرگی است و اگر در راستای تخریب این آب‌بندان‌ها اقدام نکنیم در صورت وقوع سیلاب، حجم و شدت آن سه برابر می شود.

زنگانه با بیان اینکه ما در بخش های دیگر نیز با این دست از سوء‌مدیریت‌ها مواجه هستیم، تأکید کرد: همانطور که دولت مردمی در آغاز کار باید ۴۸۰ هزار میلیارد دلار بدهی را تسویه می کرد ما نیز از این قبیل مشکلات، سومدیریت ها و ترک فعل ها در استان زیاد داریم، قطعا در این ترک فعل ها و ترک وظایف ها عده ای ذی‌نفع بودند و دیگر دوران آن گذشت که عده ای هر کاری می‌خواهند انجام دهند و پاسخگو هم نباشند.

وی اصحاب رسانه را یکی از ارکان مطالبه‌گری و شفاف‌سازی برشمرد و متذکر شد: خبرنگاران باید این قبیل انحرافات را شناسایی کنند و پیگیری این موضوعات مصداق همان نقد منصفانه است، زمانی که یک دستگاه اجرایی غفلت بزرگی می کند و اقتصاد، معاش و جان مردم را در خطر قرار داده دیگر تعارف‌ها را باید کنار گذاشت و نباید نسبت به آن موضوع بی تفاوت بود.

استاندار گلستان از تهیه و تدوین اساسنامه منطقه آزاد تدوین خبر داد و گفت: در حال حاضر فرایند کار در حال انجام است، یک مرحله اصلاح که مطالبه شورای نگهبان بوده توسط دولت انجام شده و به نظر می رسد دیگر تأیید لازم صورت می گیرد، بعد از ابلاغ اساسنامه بلافاصله هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انتخاب می شود گرچه در حال حاضر برای پیشرفت در کار یک مدیر اجرایی به طور غیررسمی انتخاب شده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.