به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه امسال بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.
سعید محمدی پور در گفتوگو با خبرآنی، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۳۱۷ هزار و ۸۸۴ بازرسی از صنوف توزیعی و خدماتی در استان تهران انجام و در نتیجه آن ۳۱ هزار و ۲۱۰ پرونده تخلف به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل و جهت بررسی و تعیین تکلیف به مراجع مربوطه ارجاع شد.
وی با بیان اینکه دراین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی در زمینه کالای قاچاق انجام شده است، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسیها ۲۴۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیارد تومان تشکیل شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار و ۹۱۸ مورد گشت مشترک یاد شده با تعزیرات حکومتی، بازرسین اتحادیهها، بهداشت و درمان و پلیس امنیت اقتصادی و غیره برگزار شده، ارزش پروندههای حاصل از گشتهای مشترک را ۱۳۳ میلیارد تومان عنوان کرد.
محمدی پور همچنین از ارسال تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۸ شکایت در پنج ماهه امسال به معاونت بازرسی خبر داد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۸۷ مورد متخلف و ۲۸ هزار و ۴۲۱ مورد غیر متخلف بودهاند.
به گفته این مقام مسئول در مدت یاد شده، بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور و در گروه کالایی مربوط به نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر، و خودرو بوده است.
چگونه شکایت کنیم؟
مردم میتوانند با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.
طبق قانون نظام صنفی، گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمتگذاری و توزیع، فروش اجباری، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهمترین تخلفات صنفی است.
انتهای پیام