راه‌اندازی نخستین نیروگاه مجازی در چین با ظرفیت 870 هزار کیلووات

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ چین روز جمعه نخستین نیروگاه مجازی خود را در شهر شنژن راه‌اندازی کرد تا بین عرضه و تقاضای انرژی در مناطق و دوره‌های زمانی مختلف تعادل برقرار کند.

نیروگاه مجازی مانند یک نیروگاه سنتی نیست که کارش فقط تولید برق باشد. در واقع، یک نیروگاه مجازی مجموعه‌ای از واحدهای غیرمتمرکز در یک شبکه برق است که توسط یک سیستم کنترل متمرکز واحد به هم متصل شده و کار می‌کنند. این واحدها می‌توانند تولیدکننده برق (مانند نیروگاه‌های بادی، زیست‌گاز، خورشیدی، مولدهای همزمان برق و حرارت (CHP) یا نیروگاه‌های آبی)، واحدهای ذخیره‌سازی انرژی، مصرف‌کنندگان برق یا نیروگاه‌های برق به گرما و برق به گاز باشند. به هر کدام از این واحدها «دارایی» (Asset) نیز می‌گویند.

این نیروگاه اکنون به 14 خروجی شامل ذخیره‌سازی انرژی توزیع شده، مراکز داده، ایستگاه‌های شارژ و سیستم مترو با ظرفیت 870000 کیلووات، معادل ظرفیت نصب شده یک نیروگاه زغال سنگ بزرگ متصل است. این ظرفیت تا سال 2025 به یک میلیون کیلووات افزایش خواهد یافت.

نیروگاه مجازی یک سیستم مدیریت منبع تغذیه است که منابع انرژی مختلف را یکپارچه می‌کند و برق را در ساعات اوج و کم‌ترین زمان توزیع بهتر می‌کند. چین با شبکه برق پیچیده خود می‌تواند از نیروگاه‌های مجازی برای مدیریت بهتر ورودی‌ها و خروجی‌های خود بهره‌مند شود.

یکی از کارکنان سیستم مدیریت یک نیروگاه مجازی را در نمایشگاهی در شانگهای، 28 اوت 2019 نشان می‌دهد. /CFP

نیروگاه در شنژن از فناوری‌های مخابراتی پیشرفته مانند 5G و فناوری هوشمند برای ارائه داده‌های نظارتی در زمان واقعی استفاده کرده است که امکان تنظیم فوری توزیع انرژی را فراهم می‌کند. در سال‌های اخیر، این کشور پروژه‌های آزمایشی برای ساخت کارخانه‌های برق مجازی در شهرهای هبی، شانشی و شاندونگ برای توزیع کارآمدتر برق را راه‌اندازی کرده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.