تمدن جدیدی در حوزه پروپان پایه‌گذاری خواهد شد

خبرآنی/بوشهر معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی۲ طرح پی. دی. اچ، گفت: تمدن جدیدی در حوزه پروپان کشور پایه گذاری خواهد شد.

مرتضی شاه میرزایی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت در عسلویه اظهار کرد: تا کنون ۳۶ پروژه عام المنفعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به کمک صنایع پتروشیمی انجام شده است گفت: با حضور وزیر محترم نفت در استان بوشهر طی امروز و فردا پروژه‌های متعددی افتتاح خواهد شد.

افتتاح پروژه فرهنگی ورزشی شهدای گمنام

وی با بیان اینکه افتتاح سالن فرهنگی ورزشی شهر جم سرانه ورزشی این شهرستان در حوزه ورزش را به ۲.۹ افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با روجیه کاری وزیر محترم نفت و تاکیدات ریاست محترم جمهور این پروژه‌های خوشبختانه با جدیت و همیت کلیه نیروهای کاری به صورت فشرده انجام شده است که یکی از آن‌ها سالن ورزشی شهدای گمنان شهر جم به مساحت ۲۴۰۰ متر زیربنا و محوطه به مساحت ۴۰۰۰ متر است.

افتتاح طرح پی. دی. اچ

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: ۲ طرح پی. دی. اچ با دستور محترم وزیر امروز آغاز عملیات اجرایی خود را شروع خواهند کرد.

شاه میرزایی در ادامه خاطرنشان کرد: یک پی. دی. اچ به همت پتروشیمی پارس با ارزشی حدود ۹۰۰ میلیون دلار و همچنین دیگر پی. دی. اچ به همت پتروشیمی پارسیان سپهر با ارزش حدود ۸۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

آغاز عملیاتی بهره گیره از پروپان پس از ۱۱ سال

وی ادامه داد: اهمیت این پی. دی. اچ‌ها، از این جهت است که در این منطقه بیشترین میزان پی. دی. اچ را داریم و آن هم به خاطر پروپانی است که از میادین غنی گاز پارس جنوبی استخراج می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: در گذشته پروپان با بوتان که همان کپسول‌های مصارف خانگی بود مصرف می‌شد که انشالله این  پی. دی. اچ‌های، تمدن جدیدی را در حوزه پروپان کشور پایه گذاری خواهد کرد. البته برنامه ریزی آن از ۱۱ سال پیش انجام گرفته است، اما خب برنامه‌های پیش نرفت، ولی با اهتمامی که در دولت مردمی و انقلاب حضرت ایت الله رئیسی صورت گرفت و همچنین تخصص شما که پله پله از دل همین صنعت بالا آمده اید به این مهم دست یافتیم.

شاه میرزایی عنوان کرد: پروپان این طرح‌های پی دی اچ با " دی هیدروژناسیونی " که انجام می‌شود تبدیل به پروپیلن و پروپیلن هم در واقع به پلی پروپیلن یا پروپیلن به بخش‌های مختلف می‌رود که یکی از آن‌های جاذبه یا سوپر جاذبه‌هایی که هم در صنعت کشاورزی و هم در حوزه بهداشتی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.