جهاددانشگاهی ظرفیت مناسبی برای جذب نیروهای نخبه دانشگاهی است

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاددانشگاهی و دکتر مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این نشست با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در منظومه فکری رهبر انقلاب جزو ستون‌های انقلاب محسوب می‌شود و رهبری در این زمینه فرمودند همیشه در اعماق جانم محبت این مجموعه را داشته‌ام.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که در کشور دو بستر «دولتی» و «خصوصی» برای کار کردن وجود دارد، افزود: فعالیت جهاددانشگاهی بین این دو بستر است و برای کسانی که هم خواستار مزایای دولتی بوده و هم علاقه‌مند آزادی عمل هستند، فضای مناسبی به شمار می‌رود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: جهاددانشگاهی ظرفیت خالی‌ای برای انقلاب است که می‌تواند بسیاری از نیروهای نخبه دانشگاه‌ها را جذب کار کند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی با استاندارد سر و کار دارد و متوجه اهمیت آن در کشور است، گفت: اما موضوع مهم این است که امروز با تیم و مجموعه‌هایی مواجه هستیم که استاندارد ایران ملاک آن‌ها برای تحلیل و ارزیابی نیست و خودمان باید استاندارد را تدوین کنیم تا کار انجام شود. در نتیجه می‌توان گفت استاندارد برای کشور از یک‌سو ظرفیت پیشرفت و از سویی دیگر یک مانع است.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: با توجه به همکاری و نزدیکی جنس جهاددانشگاهی با استاندارد می‌توانیم یک همکاری جدی، واقعی و صحیحی را تعریف کنیم تا خط مشترکی حاصل شود و الگویی برای دیگر مجموعه‌ها باشد.

دهقانی فیروزآبادی پیشنهاد ایجاد کارگروهی برای همکاری‌های دو طرفه را داد و گفت: امیداورم با ایجاد این کارگروه خط مشترکی برای فعالیت در حوزه دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.