خبرآنی/خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تکمیل و بهرهبرداری از جاده کمربندی بندر امام به آبادان به منظور اجرای بخشی از تعهدات اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و تلاش برای توسعه زیرساختهای شهر بندر امام خمینی (ره) بوده است.
بهروز آقائی امروز، پنجم شهریورماه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژههای عمرانی و توسعهای در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به پروژه جاده کمربندی بندر امام به آبادان اظهار کرد: این پروژه به منظور اجرای بخشی از تعهدات اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و تلاش برای توسعه زیرساختهای شهر بندر امام خمینی (ره) بوده است.
وی ایجاد زیرساخت اصلی برای توسعه بخش غربی شهر بندر امام – خمینی (ره) و افزایش قابل توجه ایمنی ساکنان مردم شهر بندر امام خمینی (ره) را از جمله اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه تردد ترافیک خروجی از بندر امام خمینی(ره) به مقاصد جنوب غربی استان و برعکس تسهیل خواهد شد.
به گزارش خبرآنی، آقائی تصریح کرد: این پروژه به طول بیش از ۸ کیلومتر از میدان خلیج فارس در منتهیالیه شمال غربی شهر آغاز و به سمت میدان فاطمیه در منتهی الیه جنوب شرقی شهر ختم میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد: برای بسترسازی این پروژه بالغ بر حدود ۴۰ هکتار زمین در نظر گرفته شد که در محوری با عرض حدود ۳۹ متر شامل سه باند رفت و یک باند توقف اضطراری در هر جهت، رفوژ میانی ۶ متری و سه متر پیادهرو در هر سمت ساخته شد.
وی خاطرنشان کرد: برای احداث این پروژه عملیات گستردهای شامل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی از جمله لجنبرداری، بسترسازی، خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است. همچنین بیش از ۱۸ هزار متر مکعب بتنریزی، بیش از ۴۲ کیلومتر جدولکاری و حدود ۶۲ هزار تن آسفالتریزی انجام شد.
آقائی با بیان اینکه در اجرای این پروژه ۶ دستگاه تقاطع همسطح بصورت میدان، دو دستگاه آبرو دو دهانه و یکدستگاه پل بر روی لوله آب جنوب شرق و نیز ۱۸ دستگاه آبرو بتنی با عرض یک متر احداث شده است، گفت: در طی مراحل ساخت و تکمیل این پروژه بزرگ چالشها و موانع مهمی وجود داشته است که با پیگیری و همکاریهای صورت گرفته، این مشکلات رفع شدند.
وی، جابجائی محور برای تامین باند کندرو، لزوم ایجاد تمهیدات ویژه جهت سایت نظامی مجاور محور از جمله ایجاد دسترسی و نیز اجرای دیوار حفاظتی در بخشهای مجاور جاده، مواجه شدن با بسترهای لجنی بسیار فراتر از پیش بینیهای مطالعاتی عملیات اجرایی را از جمله موانع پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه از نیمه فروردین سال ۹۸ آغاز شد و علیرغم همه موانع و چالشهای مذکور در خردادماه سال ۱۴۰۱ به بهرهبرداری رسید.
آقائی گفت: امید میرود این پروژه به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی، نوید بخش توسعه و شکوفائی اقتصاد منطقه و کشور شده و سرآغازی بر محرومیت زدائی از منطقه شود. گرچه در همین مدت محدود بازگشائی محور، روند ساخت و سازها و توسعه شهر در اطراف محور با سرعت بالایی آغاز شده است.
انتهای پیام