به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری خبرآنی، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جریان نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، از سامانه ارتباطات مردمی این شورا رونمایی کرد.
به گفته طحان نظیف، این سامانه به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل تعاملات و تقویت ارتباط دو سویه مردم با این شورا در دو حوزه مسوولیت شورای نگهبان یعنی حوزه حقوقی اعم از مصوبات مجلس، اساسنامهها و استعلامات دیوان عدالت اداری و همچنین تفسیر اصول قانون اساسی و حوزه انتخابات، طراحی شده است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان از امروز علاوه بر تلفنگویا و ایمیل، از این طریق نیز شنوای سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم خواهد بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه از ابتدا گزارشها، سئوالات و پیشنهادات مردم به صورت دستهبندی شده دریافت میشود، همین موضوع موجب تسریع در اقدام و پاسخدهی بهموقع به مردم میگردد. ضمن اینکه در این سامانه سئوالات متداول و پرتکرار نیز به همراه پاسخ آنها در دسترس عموم مردم عزیز قرار خواهد گرفت.
طحان نظیف خاطرنشان کرد: این سامانه پل ارتباطی مردم شریف و نامزدهای محترم انتخاباتی با شورای نگهبان است تا به صورت مستقیم ارتباط گرفته و به سهولت درخواستها و موارد مد نظر خود را ارسال و پاسخ دریافت کنند.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگیهای مهم «سامانه ارتباطات شورای نگهبان»، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است؛ که علاوه بر تسهیل ارتباط مردم و نامزدهای انتخاباتی با این شورا، موجب اقدام بهموقع این شورا در مواردی است که نیاز به اقدام سریع دارد.
به گفته سخنگوی شورای نگهبان از مزیتهای سامانهی مذکور در ایام برگزاری انتخابات این است که هنگام ارسال و ثبت شکایت هر یک از داوطلبان انتخاباتی، علاوه بر سهولت ارسال متن شکایت و مستندات آن، کد رهگیری صادر و جهت پیگیری در اختیار داوطلب مربوطه قرار میگیرد.
راهاندازی این سامانه صرفهجویی در وقت داوطلبان و هزینههای رفتوآمد، نیروی انسانی و هزینههای جانبی أخذ شکایات را در پی دارد و زحمت مراجعه حضوری داوطلبان انتخاباتی که از اقصی نقاط کشور به ستاد مرکزی أخذ شکایات که در تهران مستقر بود را از بین میبرد.
انتهای پیام/