پاکدل: هفتمین سهمیه جهانی در یک سال گذشته در هندبال به دست آمد

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در خصوص برتری تیم هندبال نوجوانان کشورمان برابر بحرین در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی، اظهار داشت: در بحرین حاضر بودم و از نزدیک دیدم فشار‌ها چقدر زیاد بود. آنها سالن مسابقه را پر از تماشاگر کرده بودند و شرایط برگزاری وحشتناک بود. داوران اردنی خوب سوت زدند اما میز داوری و ناظران بازی و عواملی که آنجا بودند بیش از 15 بار بازیکنان ما را به خطای دو دقیقه اخراج کردند. من این حد از بی عدالتی را در یک جا ندیده بودم و متاسفانه اتفاقات بسیار بسیار بدی افتاد که چهره ورزش را مخدوش کرد و ما این موضوعات را حتما پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: شکست قهرمان بلامنازع آسیا با طعم صعود به جام جهانی رقم خورد. بحرین در رده نوجوانان دو دوره اخیر قهرمان شده بود و دنبال کسب سومین قهرمانی بود از طرفی ما در 16 سال گذشته در رده نوجوانان موفق به کسب سهمیه نشده بودیم‌ زمانی که‌من به فدراسیون آمدم در برنامه‌های خود قول دادم در سال چهارم حضورم در رده نوجوانان در جمع 4 تیم پایانی آسیا می‌ایستیم که خداراشکر که برابر جامعه هندبال رو سفید شدم.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: با زحمتی که تک‌تک خانواده هندبال کشیدند این موفقیت رخ داد و این پیروزی تنها متعلق به علیرضا پاکدل نیست و برای همه خانواده هندبال است. مربیان هندبال در شهرستان‌ها  و دور ترین نقاط زحمت کشیدند و این بازیکنان را پرورش دادند.

وی افزود: دو‌ سال و نیم این تیم را رها نکردیم و حتی در دوران شیوع کرونا آن را منسجم نگه داشتیم. خیلی از افراد می‌گفتند این تیم در آسیا جایگاه و شانسی ندارد اما از گروه مرگ مسابقات قهرمانی آسیا با پیروزی برابر بحرین و مقابل هزاران هوادار آنها صعود کردیم.

پاکدل تاکید کرد: این رده سنی تحت تاثیر شرایط قرار می گیرند و بچه‌ها فشار زیادی را تحمل کردند و عواملی که آنجا بودند تا ثانیه آخر آنها را اذیت کردند اما خدا خواست که این موفقیت حاصل شود. خداراشکر که هفتمین سهمیه جهانی در یک سال گذشته در هندبال به دست آمد و این اتفاق نادری است که بسیار با ارزش است. از مسئولین ورزش کشور انتظار دارم هندبال را به صورت ویژه ببینند. حق این رشته این است که مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث اعتبارات باید هندبال با نظر ویژه دیده شود. هندبال نشان داد راه خود را پیدا کرده و امروز در حال تبدیل شدن به یک قطب بزرگ در رشته‌های توپی است. هندبال نام ایران را پر آوازه کرد. این خبر خوب را اعلام می‌کنم که ایران تنها کشوری است که در بخش بانوان در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان سهمیه جهانی گرفته است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.