٢٠ میلیون آمریکایی برای پرداخت قبض برق کم آوردند

با افزایش قیمت گاز و برق و تشدید فشار تورم بر مصرف کننده، از هر شش خانوار آمریکایی، یکی قادر نیست هزینه‌های برق خود را پرداخت کند.

به گزارش خبرآنی، بلومبرگ به نقل از انجمن NEADA گزارش کرد: از هر شش خانوار آمریکایی، یک خانوار یا معادل ۲۰ میلیون خانوار در پرداخت قبوض برق خود دیرکرد پیدا کرده اند زیرا افزایش قیمت‌های برق و تورم، درآمد آنها را می‌بلعد.

این انجمن در ژوئن هشدار داده بود قیمت برق در تابستان به دلیل رشد سریع قیمتهای گاز طبیعی که خوراک اولیه تولید برق است، افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و تابستان گرم‌تر، تقاضای بیشتری برای برق ایجاد می کند.

طبق یافته‌های نظرسنجی که در گزارش انجمن NEADA مورد استناد قرار گرفت، مجموعا ۱۹.۹ درصد از کل خانوارهای آمریکایی گزارش کردند که دمای خانه خود را حداقل یک ماه در سال گذشته، در درجه ای نگه داشتند که مناسب یا مطلوب بود.

قیمت برق در آمریکا در ماههای اخیر به دلیل افزایش سریع قیمتهای گاز طبیعی، افزایش پیدا کرده است. بهای معاملات گاز آمریکا سه شنبه هفته جاری برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸، به بیش از ۱۰ دلار به ازای هر واحد MMBtu رسید. گاز طبیعی بزرگترین سهم را در تولید برق آمریکا دارد، بنابراین افزایش قیمت پایه گاز آمریکا، عامل افزایش قیمت برق است.

سال میلادی گذشته، میانگین قیمت برق که توسط مشترکان آمریکایی پرداخت شد، سریع‌ترین نرخ رشد را از سال ۲۰۰۸ داشت و طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با ۴.۳ درصد افزایش در مقایسه با سال ۲۰۲۰، به ۱۳.۷۲ سنت به ازای هر کیلووات ساعت رسید. در ژوئیه امسال، میانگین قیمتی که خانوارهای آمریکایی باید برای برق پرداخت می‌کردند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۶ بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، افزایش هزینه برق مصرف کنندگان در اروپا به دلیل بحران کمبود انرژی و ابهام در خصوص روند عرضه گاز از سوی روسیه، از این هم بیشتر بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.