بارزانی: عراق به گفتگوی ملی، جدی و مسؤولانه گروه‌های سیاسی نیاز دارد/اقلیم بخشی از راه‌حل است

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه عراق به گفتگوی ملی، جدی و مسؤولانه گروه‌های سیاسی جهت رسیدن به راه‌حلی مبتنی بر اصول قانون اساسی جهت خروج از بحران و بن‌بست سیاسی نیاز دارد، گفت: اقلیم کردستان بخشی از این راه‌حل است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: عراق به یک گفتگوی ملی، جدی و مسؤولانه میان گروه‌های سیاسی در مسیر رسیدن به راه‌حلی مبتنی بر اصول قانون اساسی جهت خروج از بحران و بن‌بست سیاسی و رسیدن به ساحل امن نیاز دارد.

بارزانی در ادامه اظهار کرد: ما تحولات سیاسی عراق را که به شکل مستمر به سوی افزایش اختلافات، تشدید بحران‌ها و دور شدن افق‌های حل آنها در حرکت است، با دقت و نگرانی بسیار دنبال می‌کنیم، شرایط به گونه‌ای است که آینده کشور و صلح اجتماعی با خطر جدی مواجه است و تمامی روند سیاسی و حاکمیتی و نهادها متوقف شده است.

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: تظاهرات مدنی و مسالمت‌آمیز حق قانونی است که در قانون اساسی نیز آمده است اما تعطیلی نهاد قضایی اوضاع را بحرانی‌تر می‌کند، ما از همه طرف‌ها و تظاهرکنندگان می‌خواهیم از این نهادها و صلح اجتماعی حفاظت کرده و از روند مسالمت‌آمیز و مدنی خارج نشوند.

همچنین او تاکید کرد: عراق دیگر بیشتر از این نمی‌تواند بحران‌های سخت و شرایط تنش‌زده را تحمل کند و ادامه یافتن هر چه بیشتر تنش‌ها، با آسیب رسیدن به تمامی ملت عراق پایان خواهد یافت، اقلیم بخشی از این راه‌حل است و برای توافق و آشتی میان گروه‌های عراقی هر کمکی خواهد کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.