بهره‌برداری از ۴۳ پروژه زیربنایی بندری و دریایی به‌ مناسبت هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پروژه توسعه‌ای و زیربنایی در این سازمان در دست اجراست، اعلام کرد: ۴۳ پروژه عمرانی، تجهیزاتی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بیش از ۱۶۲۴ میلیارد ریال در هفته دولت در بنادر شمال‌ و جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنی، علی‌اکبر صفایی با تاکید بر اینکه اجرای راهبرد توسعه دریامحور در کشور باید از سطح شعار خارج شود، گفت: طی یک سال گذشته از شروع به کار دولت سیزدهم، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و جنوب، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در حمل‌ونقل دریایی، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل دریایی، در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر، ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در بخش‌های لجستیک، حمل‌ونقل دریایی و بندری، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفظ محیط‌زیست دریایی وتامین امنیت دریانوردی با همکاری ارتش و سپاه، ظرفیت سازی‌های جدید در سواحل و بنادر، حمایت از بخش‌ خصوصی و استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و بومی‌سازی ساخت و ساز در صنایع دریایی کشور وتوسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را از دیگر رویکردهای جدی سازمان بنادر در دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته صفایی، ارتقای تجهیزات فنی و خدمات دریایی و بندری، ایجاد زیرساخت برای توسعه فعالیت‌های دریایی و بندری در سواحل مکران و تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از پروژه‌های نیمه‌تمام، از دیگر اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در یک سال گذشته بوده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: با هدف ظرفیت‌سازی‌های جدید در حوزه دریا و برای رونق و ایجاد اشتغال و خدمت بیشتر، ۴۳ پروژه بندری و دریایی با استفاده از منابع دولتی و با مشارکت بخش‌ خصوصی با اعتباری بیش از ۱۶۲۴ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، صفایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه مهم اقتصادی و توسعه‌ای در بنادر امام خمینی ره، شهید رجایی، بوشهر، امیرآباد، سیریک، جاسک ریگ و دیر، با اعتباری بیش از ۳۵۰۰ میلیون ریال، در هفته دولت امسال خبر داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.