نامه شهید لاجوردی به آیت‌الله رئیسی درباره یک عضو فرقان عکس

به گزارش خبرنگار سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی، اول شهریورماه سال 1377 سید اسدالله لاجوردی دادستان پیشین انقلاب و رئیس سابق سازمان زندان‌ها در حالی که در مغازه خود در بازار تهران درحال کسب و کار بود به‌دست اعضای گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید. 

شهید لاجوردی متولد 1314، از جوانان عضو جمعیت موتلفه اسلامی بود که پیش از پیروزی انقلاب براثر فعالیت‌های مبارزاتی چندسال از عمر خود را در زندان گذراند و بر اثر شکنجه یکی از چشم‌هایش به شدت آسیب دید؛ تجربه چندسال زندان باعث شده بود جریانات فکری مختلف را بشناسد لذا بعد از پیروزی انقلاب مدتی به پیشنهاد شهید بهشتی دادستان کل انقلاب شد. 

وی همچنین سال 68 و در دوران ریاست آیت‌الله یزدی بر قوه قضائیه به مدت 8 سال ریاست سازمان زندان‌ها را برعهده داشت؛ شهید لاجوردی در دوران دادستانی انقلاب نقش مهمی بر تواب شدن نیروهای منافقین داشت و از طریق اثرگذاری و همچنین رفتار پدرانه با‌ آنها موجب شد تا از مسیری که در پیش گرفته بودند توبه کنند. 

اوایل دهه هفتاد، یکی از اعضای وابسته به گروهک فرقان ناگهان متوجه شده بود به بهانه‌ یک موضوع فرعی، پرونده‌اش را مجددا به جریان افتاده انداخته‌اند. شهید لاجوردی که رئیس وقت سازمان زندان‌های کشور بود دست به قلم شد و به دادستان تهران نامه نوشت و به صدق و سلامت او شهادت داد. 

متن زیر نامه شهید لاجوردی به آیت‌الله رئیسی درباره یک عضو فرقان است:

پیروی تماس تلفنی، آقای.......  از اعضای سابق گروهک تروریستی فرقان که مدتی در یازداشت بسر می‌برد، پس از برخوردهای لازم تشخیص داده شد در زمره توابین قرار گرفته و اقدام به آزادی او گردید و پس از آزادی هم تاکنون گزارش سوئی از او نداشته‌ام.  امید دارم تا پایان زندگی از عناصر مطلوب جامعه باشد.

در حاشیه نامه نیز آیت‌الله رئیسی نظر به شهادت لاجوردی، درخواست صدور قرار مناسب برای فرد نامبرده می‌شود. 

آیت الله سیدابراهیم رئیسی ,

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.