برنامه ریزی نوه ۲ خاخام تندرو اسرائیلی برای حملات تروریستی علیه فلسطینی‌ها

منابع اسرائیلی اعلام کردند که نوه دو تن از خاخام‌های تندروی یهودی با تولید مواد منفجره‌ در صدد توزیع آن بین شهرک‌نشین‌ها برای اجرای عملیات‌هایی تروریستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری بود.

به گزارش خبرآنی، شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد، نوه دو تن از خاخام‌های ارشد یهودیان ارتدوکس (حریدی‌ها) با هدف مسلح کردن برخی از شهرک‌نشین‌ها به بمب‌های دست‌ساز جهت اجرای عملیات‌های تروریستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری، اقدام به ساخت بمب های دست ساز و مواد منفجره کرده بود.

طبق گزارش "کان"، صحبت درباره "أ" (حرف اول نام این تروریست) است که نوه خاخام هاییم کانفیسکی (فوت شده در مارس گذشته) و خاخام آهارون یهودا لیب شتیمان (فوت شده در دسامبر ۲۰۱۷)، دو تن از خاخام‌های ارشد یهودیان حریدی است.

او در مصاحبه‌ای با "کان" اعتراف کرد که اتاق خود در مدرسه دینی غرب رام‌الله در کرانه باختری را به آزمایشگاهی برای تولید مواد منفجره تبدیل کرده است.

او افزود: هدفش مسلح کردن "نوعر هجفعوت"ها به بمب‌های دست‌ساز و مواد منفجره جهت اجرای عملیات‌های موسوم به "پرداخت هزینه" علیه فلسطینی‌ها بوده است.

"نوعر هجفعوت" اصطلاحی شایع برای اشاره به جوانان یهودی افراطی و قوم‌گراهای مذهبی ساکن شهرک‌های غیرقانونی واقع در کرانه باختری است.

عملیات‌های تروریستی "پرداخت هزینه" حملاتی هستند که شهرک نشینان تندرو علیه اموال و دارایی‌های فلسطینی‌ها و مقدسات اسلامی و مسیحی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و حتی در داخل اراضی اشغالی اجرا می‌کنند.

وی بدون اشاره به تاریخ عملیات‌های تروریستی به "کان" گفت: برنامه او ایجاد یک جنبش مخفی حریدی بود نه اینکه فقط لاستیک خودرویی درمحله شیخ جراح پنچر شود بلکه طرحی برنامه‌ریزی شده در  سطح یک جنبش مخفی.

او افزود: هر بمبی که تولید کردم حدود ۴۰ شکِل (۱۲ دلار) هزینه داشت، برنامه مسلح کردن شهرک‌نشین‌ها و تحهیز آنها به نوعی سلاح در هر منطقه بود به شکلی اگر خواستند تیراندازی کنند، این کار برایشان آسان باشد.

طبق گزارش "کان"، این جوان پس از آنکه مدت کوتاهی در بازداشت بود، آزاد شد اما جمعه گذشته به دلیل تهدید کردن بازپارسان پلیس اسرائیل و تهدید به منفجر کردن مدرسه دینی‌اش با بمب‌های دست‌ساز دوباره بازداشت شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.