به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، عبداله توکلی لاهیجانی در نمایشگاه ” برنامه تحولی در صنعت خودروی ایران “ افزود: در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خوروهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: در خودروهای اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است همچنین در خودروهای اقتتصادی باید وزن خودرو را کاهش داد در حالیکه نباید از امکانات و تجهیزات آن است.
توکلی اضافه کرد: خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازان یک محصول در طول سالهای مختلف تغییر میکنند و واسطههایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که باعث افزایش قیمت میشوند.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ما اکنون با تولید سالانه حدود 900 هزار خودرو، رتبه هجدهم دنیا در تولید خودرو را داریم و هدفگذاری شده تا به تولید 3 میلیون دستگاه در سال برسیم.
وی افزود: شاخصهای نظیر نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش تولید و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکتهای خارجی داشته باشیم.
توکلی گفت: در قوای محرکه ظرفیت تولید برای 2 میلیون و 500 هزار خودرو را داریم و در خط بدنه هم این ظرفیتها برای رسیدن به هدف 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد.
وی اضافه کرد: از سال 97 ظرفیت تولید ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه تولید میشد هم کامل نبود و در پارکینگها میماند.
انتهای پیام/