به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، حسین یونسی یادآور شد: مدتهاست به دنبال راهاندازی و فعالیت خطوط منظم کشتیرانی از بنادر شمالی کشور به آستاراخان هستیم و مذاکرات بسیاری در این رابطه صورت گرفت و جلسات مستمری با یک شرکت کشتیرانی داخلی برگزار شد.
وی افزود: این شرکت دارای 23 فروند کشتی است و به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی از این شرکت درخواست کرد تعدادی از کشتیهای مربوطه به منظور تردد منظم در بخش کانتینری از بنادر شمالی کشور فعالیت کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به مزیت اطلاع و اطمینان صاحبان کالا از حضور کشتیها در بنادر مشخص در زمان مشخص، گفت: وقتی صاحب کالا بداند که کشتیها در تاریخ مشخصی در یک بندر مشخص حضور دارند، کالاهای صادراتی خود را از نقاط مختلف کشور به آن بنادر منتقل می کنند چرا که از وجود کشتی، تردد آن و صادرات کالا در زمان مشخص، اطمینان دارند.
وی با اشاره به مصوبه سازمان بنادر برای راهاندازی خطوط لاینر کانتینری از بنادر شمالی کشور، اضافه کرد: تاکنون چنین خط لاینری در بنادر شمالی وجود نداشته است و این اتفاق باعث افزایش میزان ترافیک کالا میشود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس جدول زمانبندی ارائه شده شاهد آغاز فعالیت خطوط منظم کشتیرانی کانتینری از بنادر شمالی دریای خزر هستیم، گفت: فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از 3 بندر اصلی شامل بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر آغاز می شود و در صورت وجود کانتینر 2 بندر آستارا و فریدونکنار نیز به عنوان مبدا تردد اضافه میشوند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعلام کرد: بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ کالا به عنوان مقاصد خطوط لاینر کانتینری در نظر گرفته شده اند.
یونسی بیان کرد: امیدواریم فعالان حوزه صادرات و ترانزیت از راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی کانتینری استقبال کنند.
انتهای پیام/