به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ورج، طبق گزارش جدید مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل به طور داخلی تبلیغات در جستجوی اپ مپس را آزمایش کرده است. طی این آزمایش هنگامیکه فرد رستوران ها، فروشگاه ها یا دیگر کسب وکارهای نزدیک موقعیت مکانی خود را جستجو می کند، پیشنهاداتی به وی نشان داده می شود.
اپل هم اکنون یک مدل تبلیغاتی مشابه در اپ استور دارد و توسعه دهندگان نرم افزار می توانند با پرداخت هزینه محصول خود را در صفحه جستجو و هنگام جستجوی موضوعی خاص مانند بازی های جورچین یا اصلاح عکس ترویج کنند. به گفته گورمن تبلیغات در اپ مپس نیز احتمالاً به همین شیوه است و کسب وکارها با پرداخت هزینه ای در صدر فهرست جستجوی موضوعی خاص قرار می گیرند.
این تحلیلگر نشریه بلومبرگ معتقد است اپل می تواند تبلیغات را در اپ های پادکستز و بوکز نیز ارائه دهد. این امر به انتشار دهندگان کمک می کند تا تبلیغات را در هر اپ بگنجانند یا با پرداخت هزینه ای محتوایشان را در رده بالاتری از جستجو نشان دهند.