اپیدمی قطع درختان تهران همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ؛ ناصر امانی صبح امروز در جریان هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از قطع و خشکاندن درختان در هفته‌های اخیر در تهران اظهار کرد: در این روزها شاهد اپیدمی قطع درختان در تهران هستیم و این مسئله مایه تاسف است

وی افزود: در روزهای گذشته یک مرکز علمی و دانشگاهی که مزین به نام یکی از معصومین(ع) اقدام به قطع درختان با قطر و بن بالا کرده است و جالب است که در خصوص دلایل قطع این درختان عنوان کرده که این درخت‌ها خشک بودند، اما بنا بر عکس‌هایی که منتشر شده است ما هیچ اثری از خشک بودن این درخت‌ها ندیده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: زمانی یک فرد حقیقی درخت را خشک و قطع م‌ کند که این موضوع هم قابل پیگیری است اما وقتی این درخت‌ها توسط یک نهاد علمی و دانشگاهی قطع می‌شود دیگر قابل قبول نیست و باید به سرعت به این موضوع رسیدگی شود.

امانی ادامه داد: البته جالب است مرکز علمی اشاره شده در گذشته نیز 11 اصله درخت را قطع کرده بود و در همین ارتباط مرکز جریمه شده بود و هنوز هم مبلغ جریمه خود را پرداخت نکرده است.

وی همچنین به قطع سریالی درختان دربرخی نقاط تهران گفت: در منطقه 17 حاشیه امامزاده چیذر درختان قطع شدند و مشخص نشد که دلایل آن چه بوده و چه هست و با این روش در روزهای آتی نیز شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و سازمان‌های دولتی خواهیم بود.

به گزارش خبرآنی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز نسبت به قطع این درختان واکنش نشان داد و گفت: قطعا ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و رها نمی‌کنیم و همه اعضا حساسیت ویژه‌ای را به فضای سبز داشته و دارند و به همین جهت باید مسئولان دانشگاه پاسخ خود را در رابطه با این موضوع مطرح کنند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم به افزایش درختان بیفزاییم و مردم را ترغیب کنیم و به گونه‌ای عمل نکنیم که شاهد قطع درختان باشیم.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.