اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان کرمان در مصوبات سفر هیئت دولت

خبرآنی/کرمان وزیر جهاد کشاورزی گفت: 3500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در مصوبات سفر هیئت دولت دراستان کرمان اختصاص یافت که از این میزان هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان برای شمال و مابقی برای جنوب استان است.

سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه ۲۱ مردادماه در نشست شورای اداری استان کرمان گفت: استان کرمان تابلوی زیبای محصولات کشاورزی و باغی است و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد در این استان وجود دارد و ۷.۱ میلیون تن تولیدات کشاورزی در این استان داریم.

وی افزود: ۲۶۰ هزار نفر در استان کرمان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند و حدود ۳۰ درصد اشتغال استان در این حوزه است.

ساداتی نژاد گفت: امسال با غیرت کشاورزان این استان، دو برابرسال گذشته گندم تحویل شده است.

وی تاکید کرد: سخت ترین و بدترین سال را در حوزه مشکلات بخش کشاورزی، امسال بوده و درابتدای سال با سرماه زدگی خسارت زیادی به این بخش وارد شد و اخیرا در سیل نیز بخش زیادی از باغات و مزارع خسارت دیده اند و وضعیت بسیار سختی برای کشاورزان  ایجاد شده و امهال وامهای این کشاورزان را  باید انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: باید حتما تسهیلاتی اختصاص دهیم که کشاوزان بتوانند وارد کشت سال آینده شوند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در مصوبات سفر هیئت دولت دراستان کرمان اختصاص یافت که از این میزان هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان برای شمال و مابقی برای جنوب استان است.

وی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته به استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله احیاء و نوسازی باغات، ایجاد باغ نهال مادری، آبخیزداری،  آبخوان داری، مقابله با بیایان زایی، رفع تداخل اراضی کاداستر، حمایت از عشایر و سامانه استقرار عشایر، تاسیس استخرهای ماهیان خاویاری، واکسیناسیون دام ها، مبارزه با آفات نباتی، توسعه اقدامات دانش بنیان در بخش کشاورزی و  در حوزه دام و طیور است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.