سند آمایش گلستان منشور توسعه استان/ محورهای اصلی توسعه گلستان کدامند؟

خبرآنی/گلستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، سند آمایش گلستان را منشور توسعه استان دانست و گفت: مطالعات سند آمایش گلستان نتیجه یک کار تحقیقاتی و دانشگاهی بوده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان امروز(چهارشنبه ۱۹ مرداد) به مناسبت هفته خبرنگار ضمن حضور در دفتر خبرآنی، با سردبیر و تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار، با اشاره به سند آمایش گلستان اظهار کرد: هدف از تدوین سند آمایش طراحی یک گفتمان مشترک برای مردم گلستان است تا مشخص شود کارها در استان بابرنامه انجام می شود.

قدرت‌الله عابدی با بیان اینکه در تدوین سند آمایش استان گلستان نگاه سیستمی و گروهی حاکم بود، افزود: مطالعات سند آمایش گلستان نتیجه یک کار تحقیقاتی و دانشگاهی بوده و با متولی‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و با همت اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه خرد جمعی و استفاده از صاحب نظران گلستان در سند آمایش مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: سند آمایش گلستان در قالب ۳۷ جلد انتشار پیدا کرد و برای بهره‌مندی مجموعه مدیریتی استان گلستان اعم از حوزه استانی و شهرستانی، یک سند راهبردی و اجرایی از دل سند آمایش استان استخراج شد.

سند آمایش گلستان منشور توسعه استان/ محورهای اصلی توسعه گلستان کدامند؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان، سند آمایش گلستان را منشور توسعه استان دانست و متذکر شد: مجموعه مدیران متولی در استان گلستان این سند را امضا کردند و این سند مورد تأیید دستگاه های اجرایی قرار گرفته تا مبنای کاری آنها قرار گیرد، همچنین در صورت تغییر مدیریت دستگاه مربوطه باز هم آن دستگاه اجرایی ملزم به حرکت بر مبنای سند آمایش استان است.

عابدی با تأکید بر اینکه سند آمایش میثاق نامه توسعه گلستان محسوب می شود، با طرح این پرسش که ضمانت اجرایی سند آمایش استان گلستان چیست، پاسخ داد: سند آمایش استان تقریباً از هشت سال گذشته آغاز به کار کرد و آخرین اصلاحیه آن مربوط به سال ۹۸ و ۹۹ است که در سال ۹۹ در شورای عالی آمایش کشور اجرا و به تصویب رسیده و به منظور اجرا به استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان از رویکردها و راهبردهای سند آمایش استفاده شده است، متذکر شد: سند آمایش یک سند راهبردی توسعه است و استخراج طرح ها و پروژه ها، احصای طرح های اصلی و محوری توسعه استان و ایجاد سندهای آمایش بخشی از دل سند آمایش استخراج شده است.

سند آمایش گلستان منشور توسعه استان/ محورهای اصلی توسعه گلستان کدامند؟

سند آمایش گلستان منشور توسعه استان/ محورهای اصلی توسعه گلستان کدامند؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان با اشاره به اینکه سند آمایش گلستان به تناسب تغییرات انجام شده در سیاست های کلان و همچنین تغییرات برنامه هفتم توسعه به طور مستمر در حال پالایش و به‌هنگام‌سازی است، تصریح کرد: چهار بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و استفاده حداکثری از صادرات در سند ملی آمایش به عنوان محورهای اصلی توسعه شناخته شد که سندهای آمایش بخشی نیز در دستور کار قرار گرفت و به همت دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از ظرفیت بخش‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، سند آمایش بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و صادرات تنظیم شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.