لبنان: مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل وارد مراحل پیشرفته‌ای شده است

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که مذاکرات تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل وارد مراحل پیشرفته‌ای شده است.

به گزارش خبرآنی، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان امروز (چهارشنبه) در گفتگویی با روزنامه الجمهوریه چاپ این کشور اظهار کرد: مذاکرات (تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی) راه زیادی را پشت سر گذاشت و ما وارد بسیاری از مراحل پیشرفته شدیم و به مراحل فنی رسیدیم که ماموریت برخی از اعضای تیم آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی و لبنانی‌ها است.

بوحبیب گفت: به محض ورود هوکشتاین به دفترم پس از اینکه متوجه شدن سه نفر او را در این دیدار همراهی می‌کنند، از او درباره سایر اعضای تیم همراهش سوال کردم، هوکشتاین نیز اظهار کرد، غائبان این دیدار در حال حاضر با تیم فنی لبنانی در حال تدوین تفاهم‌های به دست آمده در نشست کاخ بعبدا هستند زیرا لازم است آنچه درباره آن توافق کردیم، فورا و در اسرع وقت به اسرائیل انتقال داده شوند چرا که زمان بسیار مهم است و داده‌هایی وجود دارند که ما باید آنها را با دقت محاسبه کرده و در نظر بگیریم.

به نوشته روزنامه الجمهوریه، میشل عون، رئیس جمهور لبنان و بوحبیب تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرده و مذاکرات با هوکشتاین در مذاکرات غیرمستقیم تعیین مرزهای دریایی جنوبی و داده‌های موجود از رایزنی‌های او برای پیشبرد این مذاکرات را ارزیابی کردند.

برخی منابع پیگیر مذاکرات جاری به الجمهوریه گفتند، "دستاوردهای هوکشتاین از بیروت بسیار ارزشمند هستند و او باور دارد (شرایط) پس از این دیدار با قبل از آن متفاوت خواهد بود".

از اکتبر سال ۲۰۲۰ تا ۱۴ مه ۲۰۲۱ پنج دوره مذاکرات غیرمستقیمی برای تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دفتر نیروهای یونیفل در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان برگزار شده که هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.