صلح خاورمیانه محور گفتگوی وزیر خارجه اردن با گوترش

وزیر خارجه اردن و دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدار با یکدیگر به بررسی تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری پرداختند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدار با یکدیگر در حاشیه دهمین کنفرانس بازبینی پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در خصوص راه‌های ارائه حمایت لازم از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) برای تضمین تداوم خدمات‌رسانی‌اش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آنروا از سال‌ها پیش با کسری بودجه مواجه بوده است که به دلیل کاهش حمایت‌های عربی و حمایت کشورهای اروپایی، تلاش‌های آن برای ارائه حمایت‌های بشردوستانه تضعیف شده است.

الصفدی و گوترش همچنین تلاش‌ها برای حل بحران‌های سوریه، یمن و اوضاع لیبی، تلاش‌ها برای حمایت از عراق و ثبات آن، حمایت از لبنان، بحران اوکراین و پیامدهای آن بر امنیت غذایی و انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه اردن همچنین با همتایان سوئدی، آرژانتینی و بلژیکی خود دیدار کرد و با آنها درخصوص روابط دوجانبه، تلاش‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

اردن تنها کشور عربی است که عضو ابتکارعمل استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.

از زمانی که این معاهده در سال ۱۹۷۰ وارد مرحله اجرایی شد، هر پنج سال یک بار کنفرانسی برای بررسی اجرای آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.