به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، کنیا که بزرگترین اقتصاد شرق آفریقا به حساب می آید در گیر و دار برنامه های تبلیغاتی انتخابات ریاستجمهوری، قوه مقننه و مقامات محلی در ۹ آگوست قرار دارد.
گروه «گلوبال ویتنس» روز پنجشنبه گزارشی منتشر کرد که نشان می داد فیس بوک قبول کرده در این زمینه همکاری کند و بیش از ۱۲ آگهی سیاسی مخالف قوانین کنیا را حذف کرده است.
کمیسیون انسجام و یکپارچگی ملی کنیا (NCIC) نیز اعلام کرد این گزارش مربوط به یافته های داخلی این شرکت است. دانواس ماکوری یکی از کمیسیونرهای NCIC در این باره گفت: فیس بوک قانون کشور ما را نقض کرده است. این پلتفرم خود به حاملی برای نفرت پراکنی، فتنه انگیزی، اخبار جعلی و اخبار گمراه کننده تبدیل شده است.
سخنگوی متا ادعا می کند این شرکت گام های متعددی برای از بین بردن محتوای نفرت پراکنی و مروج فتنه انگیزی برداشته و اکنون نیز پیش از برگزاری انتخابات تلاش های خود در این زمینه را بیشتر می کند. او در این باره گفت: ما تیمی از کارمندان با زبان سواحیلی و فناوری های ردیابی گسترده را برای حذف محتوای مخرب در مقیاس کلان و سریع به کار گرفته ایم.