اولین اپراتور ‌پایش هوشمند حریق راه‌اندازی شد

اولین اپراتور پایش هوشمند حریق کشور با استفاده اجرایی و عملیاتی از اینترنت اشیاء و با نام «الرت» راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرآنی، یکی‌ از پروژه‌های اینترنت کشور تحت عنوان اپراتور پایش هوشمند سیستم اعلام حریق با هدف مانیتورینگ هوشمند حریق ساختمان‌های شهری و با همکاری سه‌جانبه سازمان آتش‌نشانی، سازمان فاوای شهرداری تهران و شرکت ارتباطات مبین‌نت، امروز در ساختمان پلاسکو و به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو راه‌اندازی شد.

در این مراسم، مهدی غیناقی - رییس هیات‌مدیره‌ شرکت ارتباطات مبین‌نت- با بیان اینکه یکی از آرزوهای قدیمی ما بحث هوشمندسازی صنعتی و سرویس‌ خدماتی در کشور بوده است، گفت: امروز بعد از شش ماه فعالیت توانستیم یک اپراتور هوشمند را به‌صورت رسمی راه‌اندازی کنیم. "الرت"، اولین اپراتور پایش هوشمند حریق کشور و اولین پروژه رسمی هوشمندسازی با استفاده اجرایی و عملیاتی از اینترنت اشیاء است. اگر ما قرار باشد با همان روش‌های قدیمی کار کنیم، به نتیجه نمی‌رسیم، بنابراین لازم است از ظرفیت‌های تکنولوژی برای خدمات شهری و صنایع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت مبین‌نت از سال ۱۳۸۳ ایجاد شده است، گفت: این شرکت از ابتدا سرویس وایمکس را ارائه می‌داد، در سال ۱۴۰۱ نیز ما ارائه سرویس خدمت با بهره‌گیری‌ از 5G را آغاز کردیم. پارادایم شیفت در مبین‌نت این است که از ارائه خدمات ارتباطی (CSP) به سمت ارائه خدمات دیجیتالی (DSP) می‌رویم، این مفهوم بحث تحول دیجیتال است که برای همه سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد و فناوری روز در دنیا را از جمله اینترنت اشیاء، خدمات ابری، بلاک‌چین و موارد این‌چنینی شامل می‌شود.

ادامه دارد

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.