بازار داخلی دارو و فراورده های پیشرفته پزشکی رونق می گیرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از صنایع کاربردی و راهبردی در دنیا، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است. عرصه‌ای که همه کشورها در تکاپوی بومی‌سازی آن هستند.

دارو و درمان عرصه‌ای است که این روزها به یکی از شاخص‌های تامین امنیت و کیان یک کشور تبدیل شده است و عقب گرد و عدم توسعه در آن می تواند تهدیدی جدی برای بقای یک کشور و مردمانش باشد. به همین دلیل همیشه یکی از اولویت‌های ملی در همه دولت‌ها حفظ و حراست از نیروی انسانی تحصیل کرده و نخبه حوزه دارو و سلامتی است.

نگهداشتن این نیروهای کارآمدی که می توانند به توسعه پایدار یک کشور کمک کنند نیازمند تامین زیرساخت‌ها و امکاناتی است که بتواند آنها را در رونق دادن به بازار بومی یاری کند. در ایران یکی از مسیرهای مطمین و کاربردی که طی این سال ها مورد استفاده قرار گرفته تا نیروهای نخبه و تحصیل کرده را در داخل حفظ کند، حمایت از آنها در قالب ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است.

در حوزه فناورانه دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از ۴۳۰ مجموعه دانش‌بنیان تلاش کرده تا هم با ارائه خدمات و حمایت‌های مختلف به کسب و کار آنها رونق دهد و هم این افراد را به ماندن در کشور ترغیب کند.

این شرکت‌ها هم با حمایت‌های دریافتی خود به بازار فناورانه داخلی حوزه های «تولید مواد اولیه سنتتیک دارویی و مکمل (مواد موثره، اکسپیان و استاندارد)»، «فرمولاسیون های پیشرفته دارویی، مکمل ها و آرایشی بهداشتی، دارو»، «فرآورده‌ها و خدمات زیستی و تشخیصی» و «داروهای گیاهی» رونق داده‌اند.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که در سایه حمایت‌های دولتی و با اتکا به توان تخصصی و دانشی خود توانسته‌اند سهم خود را از بازار داخلی محصولات و خدمات حوزه دارو و درمان افزایش دهند و بخش بزرگی از نیازهای این صنعت را بدون وابستگی به بازارهای جهانی تامین کنند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.