توافق قزاقستان و سوریه برای بازگشایی یک مرکز فرهنگی در دمشق

به منظور تقویت همکاری‌های علمی و فرهنگی بین قزاقستان و سوریه، تشویق تبادل علمی دانشجویان و اساتید، تقویت تحقیقات علمی بین دو طرف و تعمیق نزدیکی و ارتباط بین دو ملت، مفاد توافقنامه‌ای بین دو کشور تنظیم شد که بر مبنای آن مرکز فرهنگی فارابی در دمشق مجددا بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از اسپوتنیک، فیصل سرور، یکی از اعضای دفتر اجرایی بخش فرهنگ و گردشگری در دمشق پایتخت سوریه، تأیید کرد که افتتاح این مرکز یکی از گام‌هایی است که جمهوری قزاقستان در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور صورت گرفته است.

سرور در بیانیه‌ای گفت: دو طرف علاقه مند به توسعه توانمندی‌های فرهنگی، آموزشی، تاریخی، اجتماعی و زیرساخت‌ها هستند همینطور قزاقستان و سوریه بر استفاده موثر از مرکز فرهنگی تاریخی (فارابی) به گونه‌ای که منافع مشترک را تامین کند، تاکید دارند.

سرور درباره اهداف توافق دوجانبه بین دو کشور توضیح داد: اهداف توافق شده مدیریت و بهره برداری از این مرکز برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، علمی، آموزشی و غیره در راستای تامین منافع دو طرف توافق است.

در همین زمینه پیشتر فرمانداری دمشق از ساخت مرکز فرهنگی قزاق در منطقه (الباب الصغیر)، جایی که مقبره محقق فارابی در دمشق قدیم قرار دارد، حمایت کرد. این مرکز در سال‌های جنگ آسیبی ندید.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.