عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم و نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۳۰ هزار نفر است و از این رو پاسخگویی اهمیت زیادی دارد.
به گزارش خبرآنی، محمدرضا قادری -عضو هیاتمدیره شرکت ملی پست- در همایش کارشناسان روابط عمومی شرکت پست که امروز در شرکت پست شهرک قدس برگزار شد، اظهار کرد: عمر روابط عمومی در سازمانهای کشور زیاد نیست و صرف نظر از تعریف واژگان و لغت، هنوز بسیاری از سازمانها تعریف درستی از روابط عمومی و جایگاهش ندارند. در بسیاری از سازمانها روابط عمومی به هماهنگکننده برنامهها تنزل یافته یا برخی تبدیل به گزارشکنندهی جلسات درونسازمانی شدند که ممکن است برای مخاطب ارزشی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه فلسفه اصلی روابط عمومی، مردمداری است، گفت: تمام تلاش روابط عمومی باید این باشد که رضایت مردم را جلب کند؛ اینکه آنها بخواهند در تقابل با رسانه و مردم باشند، همواره اشتباهات سازمانها را توجیه کنند و جبهه بگیرند، نشاندهنده این است که سازمان هنوز به بلوغ مناسبی نرسیده است، روابط عمومی نباید تنها تاییدکننده و تحکیمکننده جایگاه مدیران باشد، بلکه با عملکرد خودش باعث میشود جلوی خیلی از تنشها را بگیرد.
عضو هیاتمدیره شرکت ملی پست ادامه داد: در سه سال گذشته، روابط عمومی شرکت ملی پست با وجود امکانات کم، رویکرد خوبی داشته است، ما در این مدت هفتهای بدون رویداد و اقدام نبودهایم و اینچنین توانستیم روابط عمومی برتر کشور شویم، اینکه از کمترین امکانات برای ارتباط با مخاطب استفاده کنیم. پاسخگویی نیز نکته مثبت دیگر روابط عمومی پست بوده است، ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم و نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۳۰ هزار نفر است و از این رو پاسخگویی اهمیت زیادی دارد.
ادامه دارد