ابلاغ بخشنامه دادگستری تهران برای تحقق منویات هشت‌گانه مقام معظم رهبری

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ نشست تعیین اعضای هیئت بازرسی موضوع ماده ٢٨ آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات با حضور علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در اجرای ماده 28 آیین‌نامه نحوه بازرسی، نظارت و ارزشیابی رفتار و عملکرد قضات، رؤسـای کل دادگسـتری‌ها مکلفند به‌عنوان نمایندگان قوه قضـائیه در استان‌ها در راستای وظیفه مدیریتی و نظارتی و به‌منظور حسن تمشیت امور در واحدها و حوزه‌های قضائی خود هیئت نظارت و بازرسی استانی تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: هیئت مزبور در طول سال و به تدریج همه واحدهای قضائی استان را مورد بازرسی قرار می‌دهد و رئیس کل دادگستری استان نتایج بررسی و ارزیابی هیئت درباره عملکرد قضات و وضعیت واحدهای قضائی مورد بازرسی را در فواصل زمانی معین به معاونت گزارش می‌دهد.

القاصی‌مهر هدف از انجام این بازرسی‌ها را احصای نقاط قوت و ضعف قضات و مدیران واحدهای قضائی از حیث معلومات قضائی، رفتاری و عملکرد آنها عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال با استفاده از اصل همفکری و با همکاری کلیه مدیران واحدهای قضائی، ستادی و نظارتی لیستی از قضات باتجربه، دارای دانش قضائی بالا و خوشنام در زمینه‌های حقوقی، جزائی، خانواده، امور حسبی از میان همکاران قضائی دادسرا، دادگاه‌ها (بدوی و تجدیدنظر) که در حدود 100 نفر هستند، تهیه شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه این لیست از بین افراد واجد صلاحیت‌های سه گانه از حیث رفتار، عمل و مدیریت احصاء شده ‌است، اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه سوابق همکاران قضائی بر اساس بانک اطلاعاتی موجود و بررسی سوابق علمی و آموزشی آنها جلسه توجیهی برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: پس از صدور ابلاغ انتصاب اشخاص به‌عنوان بازرس در گروه‌های تخصصی با حضور مدیران و معاونین تعیین خواهند شد و ضمن حضور در تمامی واحدهای قضائی استان و با ملاحظه سوابق موجود، مطالعه پرونده‌ها، استماع نظرات همکاران و مراجعان، اولاً آموزش‌های حضوری برای رفع خلأهای عملکردی ارائه خواهد شد و ثانیاً، نمره رفتاری، عملکردی، علمی و مدیریتی با اخذ نظر گروه‌ها استخراج و کارنامه قضائی برای قضات و مدیران تشکیل می‌شود.

القاصی‌مهر در بخش پایانی سخنان خود از تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه 13 بندی به‌منظور تحقق منویات هشت‌گانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه خبر داد و گفت: این اقدام یکی از راهبردهای مدیریت مجموعه قضائی استان تهران در راستای سنجش دانش قضائی و مهارتی همکاران است تا با برنامه‌ریزی و پیگیری، یکی از منویات معظم له با این برنامه بخشنامه اجرایی شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.