به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، این سرمایه گذاری تنها چند هفته پس از وقوع مشکلات شدید شبکه ای که باعث اختلالهای بی سابقه مخابراتی در سراسر کانادا شد، رخ میدهد.
تونی استافیری، مدیر اجرایی راجرز گفت این اپراتور مخابراتی پیشرفتهایی در زمینه عقد توافق نامه رسمی بین اپراتورها برای تغییر خودکار تماسهای ۹۱۱ به شبکههای یکدیگر - حتی در صورت قطع شدن شبکه هر شرکت مخابراتی - داشته است.
وی افزود: این شرکت به طور فیزیکی خدمات بی سیم و اینترنت را برای ایجاد یک شبکه "همیشه فعال" از هم جدا میکند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان دوباره با قطعی خدمات تلفن همراه و اینترنت مواجه نشوند. قرار است جزئیات سرمایه گذاری این شرکت در حوزه هوش مصنوعی نیز به زودی ایجاد شود.
در اوایل ماه جاری، این اپراتور که حدود ۱۰ میلیون مشترک بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک خرده فروشی اینترنت دارد، با مشکلی مواجه شد که نزدیک به ۱۹ ساعت به طول انجامید و خدمات متعدد عمومی از پروازها تا تماسهای بانکی و اضطراری با شماره ۹۱۱ پلیس را مختل کرد.
دولت کانادا همچنین دستور تحقیقاتی را صادر کرده و از شرکتهای مخابراتی خواسته است تا ظرف ۶۰ روز با توسعه پروتکلهای ارتباطی به منظور اطلاع رسانی بهتر به مردم در مورد اختلالهای احتمالی موافقت کنند.