اولین مانور بالگردهای آمریکایی در کره‌جنوبی بعد از ۳ سال

همزمان با افزایش مانورهای سئول و واشنگتن در بحبوحه تنش‌ها کره شمالی، بالگردهای جنگنده آپاچی ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ میلادی در حال برگزاری مانورهایی با راکت و سلاح با مهمات واقعی هستند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه این مانور آموزشی در سال‌های اخیر به خاطر شکایت ساکنین محلی نسبت به سر و صداها و نگرانی‌های امنیتی لغو شده بود، در حال حاضر در "مجموعه مهمات واقعی رودریگز" واقع در جنوب منطقه غیرنظامی کره در امتداد مرز از سر گرفته شده است.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده توسط لشگر دوم پیاده‌نظام آمریکا نشان دادند، بالگردهای آپاچی ای‌اچ-۶۴ ای وی ۶ طی هفته گذشته در مانورهای آمادگی شرکت کردند.

این مانورها در حالی برگزار می‌شوند که این دو متحد اعلام کرده‌اند آموزش‌های میدانی با استفاده از مهمات واقعی را در جریان مانورهای مشترک‌شان که چندین سال به خاطر کووید ۱۹ و تلاش برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی به حالت تعلیق درآمده بود، از سر خواهند گرفت.

یون سوک-یول، رئیس جمهور کره جنوبی که در مه سال جاری میلادی زمام امور کشور را در دست گرفته، متعهد شده است تا مانورهای مشترک را "عادی‌سازی" و قدرت بازدارندگی در برابر کره شمالی را تقویت کند.

یکی از مقامات ارشد دفاعی سابق آمریکا گفت، فقدان آموزش با مهمات واقعی یک مشکل بزرگ برای خلبانان و نیروهای آمریکایی بود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.