تولید کمترین زباله شهر تهران در منطقه 9

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی ؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردارمنطقه 9 اظهار کرد: «تولید زباله» و «مدیریت پسماند» از جمله مهم‌ترین موضوعات شهری هستند که در کلان‌شهری مانند تهران، اغلب در ابعاد چالشی اجتماعی ـ زیست محیطی و گاه اقتصادی بروز می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تفکیک زباله در محلات غربی تهران گفت: در کنار فعالیت گسترده 12غرفه بازیافت منطقه می‌توان از مراکز «پسماند مارکت» در خیابان سی متری جی و «گلماند» در خیابان سادات نام برد، مراکزی که توسعه کمی و کیفی آنها در منطقه، اثرگذاری طرح‌های آموزش محور و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی و انگیزشی را سرعت می‌بخشد.

مرتضوی تصریح کرد: کسب عنوان منطقه‌ای با کمترین میزان تولید زباله، به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد که مهمترین‌شان وسعت و جمعیت منطقه است، در این گذار نباید از سیاست‌ها و طرح‌های آموزشی و انگیزشی مدیریت شهری، غافل ماند که نقشی بسزایی دارند.

شهردار منطقه 9 با تأکید بر افزایش 15درصدی مشارکت شهروندان منطقه در کاهش تولید زباله در غرب تهران افزود: «محله‌های شمشیری، استاد معین و سرآسیاب مهرآباد به ترتیب محله‌هایی هستند که با بیشترین میزان مشارکت‌شان، کمترین زباله در روز را تولید کرده‌اند و محله‌های امامزاده عبدالله، دکتر هوشیار، شهید دستغیب بیشترین میزان تولید زباله در روز را داشته‌اند.

وی با اشاره به آمار پسماندهای منطقه 9 گفت: در حال حاضر 120 تن زباله در منطقه روزانه تولید می‌شود که از این میان10 تن پسماند خشک و 110 تن پسماند تر را شامل می‌شود که در این میان ناحیه 2، تولید روزانه 5.5 تن پسماند خشک و 63 تن پسماند تر و ناحیه یک، 4.5 تن پسماند خشک و 47 تن پسماند تر را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران منطقه 9 به عنوان «منطقه‌ای با کمترین میزان زباله تولیدی» شناخته شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.