۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل سد آبسرده نیاز است

خبرآنی/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل سد آبسرده نیاز است.

داریوش حسن‌نژاد در بازدید فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان از سد آبسرده، با بیان اینکه سد آبسرده یک سد فنی با توجیه اقتصادی است، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای به اتمام رسیدن این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که متأسفانه به علت عدم اعتبار کافی تاکنون به بهره‌برداری ‌نرسیده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون از محل ماده ۵۶ با مدیران عامل بانک‌ها برای پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به توافق رسیده‌ایم.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: امسال نیز این سد از ردیف جدول یک بودجه، مبلغ ۳۴ میلیارد تومان اعتبار دارد و از سایر ردیف‌های متفرقه و متمرکز جمعاً مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سد مصوب شده که در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات با تکمیل گالری و بدنه سد شاهد شتاب بیشتری در روند اجرایی این طرح خواهیم بود.

حسن‌نژاد اضافه کرد: سد آبسرده از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۸۵ متر، طول تاج ۴۲۵ متر و با حجم مخزن ۶۱ میلیون مترمکعب است که ساختمان سد تاکنون ۴۱.۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: اهداف اصلی این سد تأمین آب شرب شهرستان بروجرد و آبی کردن ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و اشتغال‌زایی به میزان ۲۱۰۰ نفر است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.