راه اندازی فاز اول گلخانه قباسرخ بیجار تا دوماه آینده

خبرآنی/کردستان رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان از راه اندازی فاز اول گلخانه قباسرخ تا پایان شهریور ماه خبر داد.

پیمان اسکندری امروز(۲۹تیر)در راستای بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم بیجار و همچنین گلخانه روستای قباسرخ بیجار مطرح کرد: این گلخانه که به عنوان صنایع پیشران در سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان معرفی شد و با مجموع مساحت ۲۷ و مساحت مفید ۱۵ هکتار احداث و با برنامه ریزی های انجام شده ۳ هکتار از این گلخانه پایان شهریور سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود کل پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

اسکندری با اشاره به گسترش کشت گلخانه ای افزود: با دستور مقام عالی وزارت و تصمیمات استانی کشت گلخانه ای در اولویت دستور کار و سیاست های جهاد کشاورزی قرار گرفته و برنامه های خوبی جهت تقویت این حوزه داریم.

جمال صالحی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان در جریان این بازدید اظهار کرد: میزان سطح زیر کشت در سال زراعی ۱۴۰۰_ ۱۴۰۱، ۵۹۴ هزار هکتار بوده است که ۵۶۲ هزار آن گندم دیم و ۳۲ هزار هکتار گندم آبی است.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد های اولیه سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود در سال جاری ۸۱۳ هزار تن گندم تولید و ۶۲۰ هزار تن خریداری شود.

صالحی با اشاره به میزان سطح زیر کشت گندم دیم و آبی شهرستان بیجار بیان کرد: ۱۵۶ هزار و ۷۵۰ هکتار مجموع اراضی دیم و آبی شهرستان بیجار است و پیش بینی می شود تا پایان سال، ۱۲۰ هزار تن گندم خریداری شود که این میزان تا به امروز بیش از ۶۰ هزار تن بوده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.