توضیحات سعیدی درباره نشست رؤسای آکادمی‌های المپیک

کیکاوس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی در خصوص نشست رؤسای آکادمی‌های المپیک در یونان اظهار داشت: این نشست در محل آکادمی بین‌المللی المپیک در المپیا با حضور رئیس آکادمی بین‌المللی المپیک و نماینده IOC برگزار شد و در آن رویکرد‌های علمی، تخصصی، فرهنگی و ورزش قهرمانی مورد بحث قرار گرفت.

وی  ادامه داد: در این نشست مقالات متعددی در مورد دیپلماسی ورزشی و بازی‌های الکترونیک و مجازی ارائه و این بازی‌ها به عنوان یک رویکرد نوین مطرح شد که در قبال آن نظرات موافق و مخالف وجود داشت. موافقان بر این نظر بودند که این بازی‌ها در بحث تشویق جوانان و آشنایی آنها با المپیک باید پذیرفته شود اما مخالفان این استدلال را داشتند که هنوز زیرساخت‌ها و موضوع سخت افزار لازم از قبیل اینترنت در برخی از کشورها فراهم نبوده و در نتیجه این مسابقات قابل تعمیم در جهان نیست.

سرپرست آکادمی و دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان یادآور شد: دوشنبه شب بعد از برگزاری اجلاس، گزارش مبسوط و جامعی از عملکرد آکادمی ملی المپیک ایران را ارائه کردیم که مورد استقبال حاضران  قرار گرفت.

سعیدی گفت: با مسئولان آکادمی المپیک دیگر کشورها مذاکراتی را در خصوص وضعیت قابل قبول آکادمی المپیک ایران در بحث تخصصی و علمی داشتیم و اعلام کردیم که می‌توانیم در بحث علمی، پژوهشی و آموزشی تبادلات خوبی با سایر کشورها داشته باشیم. برخی از کشورها نیز درخواست بازدید از آکادمی ایران را داشتند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.