اعتبارات لازم برای رفع مشکل قنوات سنجان و کرهرود تامین شود

خبرآنی/مرکزی نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ریه اراک سنجان و کرهرود اراک است و قنوات بزرگی در این مناطق وجود دارد که با اعتباراتی جزئی می توان مشکلات این مناطق را رفع کرد.

محمدحسن آصفری روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب و خاک جهادکشاورزی اظهار کرد: آب مسئله جدی است و با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی و کشاورزی و دامپروری است اگر به موضوع آب توجه نشود مشکلات جدی برای استان ایجاد خواهد شد. قنوات و کانال کشی لوله ها و ... از جمله مهمترین مطالبات مردم اراک و خنداب و کمیجان است. مهمترین مسئله در خنداب و کمیجان، کشاورزی است و اگر کشاورزی مورد حمایت دولت و وزارت جهاد قرار نگیرد با معضل جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: ریه اراک سنجان و کرهرود اراک است و قنوات بزرگی در این مناطق وجود دارد که با اعتباراتی جزئی می توان مشکلات این مناطق را رفع کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی در این شهرستان ها می توانند ارزآوری به همراه داشته باشند، اضافه کرد: به سبب نبود مدیریت در مسائل کشاورزی، این شهرستان ها مشکلاتی در حوزه کشاورزی دارند، با تزریق اعتبارات می توان از برخی هدر رفتن های آب جلوگیری کرد، اما متاسفانه به این مهم توجه نشده است.

آصفری ادامه داد: لایروبی قنوات و لوله گذاری برای استان به عنوان اولویت، نیازمند اعتبارات ویژه است و می طلبد این اعتبارات جدا از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شود که قطعا این اعتبارات رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی داوودآباد و تلخاب را قطب دامداری عنوان کرد و گفت: اگر مشکل آب در این مناطق حل شود می توان از خروج ارز جلوگیری و به ارزآوری در این مناطق کمک کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.