احیا سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و پروژه‌های پیشران یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد

خبرآنی/کرمان وزیر اقتصاد و دارائی احیا سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های پیشران را یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد و دارایی دانست و گفت: استان کرمان به دلیل همگرایی خوبی که بین سیاستگذاران و نیروهای اقتصادی وجود داشته در طی چند دهه گذشته در رشد سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی موفق بوده اما همچنان ظرفیت هایی بالقوه زیادی در این خطه وجود دارد و امیدواریم در این همایش همرسانی سرمایه گذاران کمک ویژه ای کرد.

سید احسان خاندوزی عصر امروز ۲۲ تیرماه در آئین افتتاحیه "معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان" گفت: مساله به همرسانی فرصت های سرمایه گذاری از یک سو و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند و علاقمند برای نقش آفرینی در فرصت های سرمایه گذاری حائز اهمیت ویژه ای است که متاسفانه در این به همرسانی هم در معرفی فرصت ها و هم در حمایت عملی و واقعی از سرمایه گذار در کشور کاستی های بسیار زیادی داریم.

به اعتقاد او، نتیجه این عدم همرسانی، علی رغم وجود پتانسیل مالی و فنی در بخش خصوصی کشور، از آنها استفاده نمی شود.

طبق اعلام وزیر اقتصاد: نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در طی دهه گذشته در اقتصاد ایران در حوالی صفر نوسان کرده و ضعیف ترین دوره های سرمایه گذاری اقتصادی در دهه ۱۳۹۰ شاهد بودیم البته نقش آفرینی سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری بانک ها در فعالیت های پیشران و مولد نیز در این دهه به حداقل رسیده بود.

او احیا سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های پیشران را یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد و دارایی دانست و افزود: استان کرمان به دلیل همگرایی خوبی که بین سیاستگذاران و نیروهای اقتصادی وجود داشته در طی چند دهه گذشته در رشد سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی موفق بوده اما همچنان ظرفیت هایی بالقوه زیادی در این خطه وجود دارد و امیدواریم در این همایش همرسانی سرمایه گذاران کمک ویژه ای کرد.

خاندوزی بیان کرد: آمادگی داریم از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و در حوزه مشوق های مالیاتی و ... به توسعه منطقه ای و کرمان کمک کنیم و نتایج این همایش به ثمر نشاندن عینی پروژه های ارزشمندی در کشور کمک کرده تا زنجیره های پایین دستی در کشور و استان تکمیل شود و از خام فروشی در استان و کشور در هر سطحی باید جلوگیری کرد و روز به روز کاسته شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.