رژیم صهیونیستی ۷۸ کودک فلسطینی را در ۲۰۲۱ به شهادت رسانده است

براساس گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل، رژیم صهیونیستی مسئول شهادت ۷۸ کودک فلسطینی و قطع عضویت ۹۸۲ تن دیگر در سرزمین‌های اشغالی تنها در سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی۲۱،‌ براساس گزارش سالانه صادره از سازمان ملل در رابطه با "کودکان و درگیری‌های مسلحانه در سال ۲۰۲۱"، نزدیک به ۱۹ هزار کودک در سال گذشته از "تخلفات شدید" در زمینه حقوق کودکان در ۲۱ کشور از جمله ۴ کشور عربی (سوریه، یمن، سومالی و فلسطین) رنج بردند.

براساس این گزارش حداقل ۵ هزار و ۲۴۲ دختر و ۱۳هزار و۶۶۳ پسر، جزء قربانی شدگان این تخلفات شدید بودند.

این گزارش تاکید دارد که رژیم صهیونیستی مسئول قتل ۷۸ کودک فلسطینی و همینطور مسئول قطع عضو ۹۸۲ تن دیگر در سرزمین‌های اشغالی در طول سال گذشته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این گزارش هشدار داد که در صورت استمرار رژیم صهیونیستی در اقدامات خود در ۲۰۲۲،‌ اسرائیل در "فهرست سیاه" ضمیمه گزارش بعدی خواهد شد.

در سال ۲۰۰۲ سازمان ملل "فهرست شرم" یا "لیست سیاه" را ضمیمه گزارش سالانه خود در رابطه با کودکان و درگیری‌های مسلحانه کرد.

در این فهرست نام کشورها و سازمان‌هایی که حقوق کودکان را در مناطق جنگی نادیده می‌گیرند و به حقوق آنها تجاوز می‌کنند، درج می‌شود.

براساس گزارش سازمان ملل، اصطلاح "تخلفات شدید" در این گزارش به معنای جنایات قتل و معلولیت کودکان، بهره‌کشی جنسی و تجاوز جنسی، استخدام اجباری و محروم کردن کودکان از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.