به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ بارزترین تبعات تعطیلی دو ساله آموزش حضوری و مجازی شدن آموزشها، افت تحصیلی دانشآموزان است.
طبق تصمیم آموزش و پرورش و با تخصیص 1500 میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد ملی کرونا برای جبران عقبماندگیهای دانشآموزان، کلاسهای تابستانی برای جبران اُفت یادگیری از 12 تیر ماه آغاز شده است.
کلاسهای جبرانی تابستانی برای آن گروه از دانشآموزان دوره ابتدایی که در دروس فارسی، ریاضی و علوم توصیف نیازمند تلاش بیشتر یا قابل قبول را کسب کردهاند، برگزار میشود.
این کلاسها، در دوره متوسطه دوم برای دانشآموزانی که حدنصاب قبولی را کسب نکردهاند یا ممکن است حدنصاب را به دست آورده باشند اما براساس نظر مدرسه نیازمند شرکت در آموزشهای جبرانی هستند در 4 عنوان درسی با حداکثر 36 ساعت آموزش برگزار میشود.
به گفته رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیش از 56 هزار دانش آموز شهر تهران در بیش از 120 پایگاه تابستانی در این کلاسها شرکت میکنند.
به گفته او؛ در کلاسهای جبرانی تابستان، تمام تمرین و تکرارها باید به صورت هدفمند در محیط کلاس انجام شود یعنی اینگونه نباشد که مباحث ریاضی تدریس شود و به دانشآموز بگویند، مسائل را در خانه حل کند بسیار مهم است تمرین و تکرار در کلاس درس و زیر نظر معلم انجام شود.
حکیمزاده متذکر شد: تدریس هدفمند و معطوف به اشکالات اهمیت دارد یعنی اگر در درس ریاضی مبحث کسر بیان میشود باید تمرین و تکرار در کلاس درس انجام شود تا دانشآموز آن را یاد بگیرد.
انتهای پیام/