تبیین کاربردهای پروتئین‌های نوترکیب در ایجاد صنایع بزرگ

کارگاه آنلاین تخصصی فرصت‌های ایده‌پردازی و کارآفرینی در حوزه پروتئین‌های نوترکیب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنی، تولید پروتئین‌‏ها‏‏ی نوترکیب یکی از مهمترین دستاوردهای زیست فناوری در قرن بیستم است؛ چرا که استفاده از قدرت طبیعی سلول‏‌ها‏‏ی میزبان پروکاریوتی و یوکاریوتی در بیان پروتئین‏‌ها‏‏ی نوترکیب باعث توسعه صنایع چند میلیارد دلاری شده است.

پروتئین‌های نوترکیب معمولاً برای تولید محصولات دارویی، پلیمرهای مبتنی بر پروتئین برای انتقال دارو، آنتی‌بادی‌ها و آنزیم‌ها برای درمان بیماری، داربست‌های پروتئینی برای مهندسی بافت به کار برده می‌شود.

مهیار رفیعی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارآفرین و از فعالان کارآفرینی کشور در حوزه‌های دارو، زیست شناسی، زیست فناوری در گفت‌وگو با خبرآنی، حوزه پروتئین‌های نوترکیب را یکی از مهمترین و جذاب‌ترین حوزه‌های زیست فناوری و زیست شناسی دانست و گفت: تولید محصولات دارویی جهت درمان هدفمند برخی بیماری‌ها و تولید برخی هورمون‌های نوترکیب با کاربردهای بسیار گسترده در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها و تولید برخی واکسن‌های نوترکیب از مهمترین مزایای این نوع پروتئین‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به جهت اهمیت و جایگاه این حوزه در ارتقاء و اعتلاء مقوله کارآفرینی کشور، کارگاه تخصصی فرصت‌های ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه پروتئین‌های نوترکیب در روز  ۵ مردادماه جاری برگزار می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: این کارگاه با همت انجمن زیست‌شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.