به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ محمدمهدی کاظمی با اشاره به نقش محوری رسانهها در مطالبهگری اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: انتظار داریم رسانهها در راستای تبیین عدالت اجتماعی و تربیتی سند تحول بنیادین در جامعه تلاش کنند و از ظرفیت خود برای کمک به نظام تعلیم و تربیت در نیل به اهداف عالیه سند استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت 684 پژوهشسرا در کشور گفت: تقویت پژوهشمحوری و توسعه پژوهشسراهای دانشآموزی یکی دیگر از برنامههای مهم معاونت آموزش متوسطه است؛ از ابتدای سال تا کنون سه پژوهشسرای جدید به مجموع پژوهشسراهای کشور اضافه کردهایم و امیدواریم آنها به مراکز رشد خلاقیت، نوآوری و کشف استعدادهای دانشآموزان تبدیل شوند.
کاظمی افزود: امیدواریم سومین مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی برای بهرهمندی دانشآموزان استان گلستان با شروع سال تحصیلی جدید مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به کاهش استقبال دانشآموزان از تحصیل در رشته ریاضی اشاره و خاطرنشان کرد: سهم رشته ریاضی فیزیک در اوایل دهه گذشته 28.6 درصد از مجموع ثبتنامیهای مقاطع متوسطه بود که این رقم در سال قبل به 14.7 درصد کاهش یافت و باید این سهم را به دلیل نقش فراوان ریاضی به عنوان یک رشته پایه افزایش دهیم.
وی با تاکید بر ایجاد زمینه ورود شرکتهای دانشبنیان به آموزش و پرورش گفت: توسعه هنرستانهای جوار صنعت، در راستای مشارکتپذیری در توسعه آموزشهای فنیوحرفهای است که باید با رویکردهای آیندهپژوهانه از ظرفیتهای صنعتی استان استفاده کنیم.
کاظمی ادامه داد: توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای و کاردانش یکی از مهمترین راهکارها برای رفع بیکاری جوانان است که همکاری صنایع و آموزش و پرورش میتواند در این زمینه موثر باشد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامههایی که وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده، رشد و توسعه هنرستانها در استانهای مرزی کشور است که با ایجاد دیپلماسی مهارتی علاوه بر توسعه ارتباط دو کشور، درآمد ارزی خواهد داشت و تلاش داریم در استانهای مرزی از جمله گلستان، خوزستان، اردبیل و ایلام این مراکز آموزشی را راهاندازی کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص 3 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستانها در بودجه سنواتی سال 1400 گفت: ماهیت آموزشها توجه به بحث اشتغال و ارتقای مهارت دانشآموزان است.
انتهای پیام/