چین خواستار توقف تبانی نظامی میان آمریکا – تایوان شد

چین در جریان نشست مجازی میان روسای ستاد مشترک ارتش این کشور با ایالات متحده، خواستار توقف "تبانی" نظامی آمریکا با تایوان شده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ژنرال لی زوئوچنگ» رئیس ستاد مشترک ارتش چین روز پنجشنبه به همتای آمریکایی خود ژنرال مارک میلی گفت: «چین جای هیچگونه مصالحه‌ای درخصوص مسائلی که بر منافع اصلی آن تاثیر می‌گذارد، ندارد. از جمله مسئله تایوان که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند و درصورت لزوم این جزیره را به زور به چین الحاق خواهد کرد.»

لی افزود: چین از ایالات متحده می‌خواهد که هرگونه تبانی نظامی با تایوان را متوقف و از هرگونه تحت تاثیر قراردادن روابط چین- آمریکا و مسئله ثبات در تایوان خودداری کند.

وی ادامه داد: ارتش چین با قاطعیت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی محافظت خواهد کرد. اگر کسی از قصد تحریکاتی را ایجاد کند، با ضدحمله قاطع مردم چین مواجه خواهد شد.

ژنرال لی زوئوچنگ ابراز امیدواری کرد که به جای ایجاد رویارویی، چنین گفت‌وگوهایی بیشتر شود و همکاری در این راستا افزایش یابد.

چندی پیش وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «ایالات متحده بارها کشتی‌ها و هواپیماها را برای انجام شناسایی نزدیک چین برای مدت طولانی فرستاده است که به طور جدی دفاع و امنیت ملی چین را به خطر انداخته است.»

همچنین وی فنگ، وزیر دفاع چین، ماه پیش در سخنرانی خود در گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور، گفت: "اتحاد مجدد مسالمت آمیز" بین سرزمین اصلی چین و تایوان "بزرگترین آرزوی مردم چین" است. چین مایل است برای آن نهایت تلاش را انجام دهد. اگر کسی جرات کند تایوان را از این کشور جدا کند، چین حتی به هر قیمتی در جنگیدن تردید نخواهد کرد. هیچ کس نباید عزم، اراده و قدرت ارتش چین را دست کم بگیرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.