فرستاده سازمان ملل: نظامیان باید بخشی از راهکار سودان باشند

فرستاده سازمان ملل به سودان اعلام کرد که نظامیان بخشی از مشکل و بحران سودان هستند و باید بخشی از راه حل نیز باشند.

به گزارش خبرآنی، فولکر پرتس، فرستاده سازمان ملل به سودان در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: توافق میان گروه‌های سودانی درباره مسائل سیاسی به ۸۰ درصد رسیده است. ما طرف مذاکرات شورای مرکزی آزادی و تغییر و نظامیان نیستیم اما تقریبا ۸۰ درصد به توافق رسیده‌اند. اختلاف اصلی میان دو طرف درباره سطح حاکمیت و نمایندگان و موضوع ابقای نظامیان در نهادهای کشور است.

وی گفت: مذاکرات هشتم ژوئن به دلیل نبود برخی طرف‌های سیاسی منسجم نیست. تمام طرف‌ها درحال حاضر تعامل با مکانیزم سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان بین دولتی توسعه در شرق آفریقا"ایگاد" به جز حزب کمونیست را قبول کرده‌اند. آزادی و تغییر طرف اصلی راه حل بحران است اما کسانی که کودتا کردند بخشی از مشکل هستند و باید بخشی از راه حل نیز باشند.

فولکر درباره اتهاماتی که به وی وارد شده، گفت: من از شورای مرکزی جانبداری نمی‌کنم. من با شفافیت با اتحادیه آفریقا همکاری می‌کنم و اگر یک طرف گمان کند که من نشست‌هایی بدون آن‌ها برگزار می‌کنم باید با من صحبت کند.

وی درباره تظاهرات گفت: نباید نیروهای امنیتی از خشونت در قبال معترضان استفاده کنند.

مکانیزم سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان ایگاد هشتم ژوئن مذاکرات مستقیمی را میان تمام گروه‌ها برای رسیدن به راهکاری برای پایان بحران آغاز کرد و قرار شد دور بعدی ۱۲ ژوئن برگزار شود اما به تأخیر افتاد. با اینکه هیئتی از گروه‌های آزادی و تغییر نهم ژوئن با یک هیئت نظامی دیدار کرد اما آزادی و تغییر همچنان با مشارکت نظامیان در حکمرانی بر کشور مخالف است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.