دیدار فرستاده سازمان ملل به یمن با انصارالله درباره بازگشایی مسیر تعز

فرستاده سازمان ملل به یمن با رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن و سخنگوی این جنبش و تعدادی از مسئولان عمانی برای پیشبرد بندهای آتش‌بس دیدار کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیدار با محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا و سخنگوی جنبش انصارالله یمن و مسئولان عمانی درباره راه‌های اجرای آتش‌بس به ویژه اولویت بازگشایی جاده‌های تعز و استان‌های دیگر صحبت شد. بازگشایی جاده‌ها یک مسئله بااهمیت برای کاهش رنج و مشکلات انسانی یمنی‌ها و اعتمادسازی است.

گروندبرگ بر اهمیت استفاده از فرصت آتش‌بس برای فراهم کردن امدادرسانی به یمنی‌ها در سرتاسر کشور و رسیدن به حل و فصل سیاسی تأکید کرد.

وی پیش از این به ریاض سفر و با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن و نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و اعضای دائم شورای امنیت و محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن و احمد فاروق، سفیر مصر در یمن دیدار کرد.

این مذاکرات طبق بیانیه دفتر گروندبرگ بر اجرای آتش بس و مشخصا بازگشایی جاده‌ها در تعز و اماکن دیگر برای کاهش رنج و مشکلات انسانی یمنی‌ها متمرکز بود.

تاکنون دو دور از مذاکرات دولت مستعفی یمن و انصارالله برای رسیدن به توافقی درباره پرونده بازگشایی جاده‌ها ناکام مانده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.