کابل میزبان نشست رهبران قبایل و روحانیون افغان

در جریان گردهمایی سه روزه چهره‌های افغان در کابل که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰۰ روحانی و رهبران قبیله‌ای از سراسر افغانستان گردهم می‌آیند تا درباره سیاست صحبت کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری طلوع نیوز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد که این گردهمایی به زودی انجام می‌شود و در آن، رهبران بسیاری از قبایل افغانستان از سراسر ولایات و مناطق کشور در کابل، پایتخت این کشور حضور دارند.

این گردهمایی، سه روزه است و بر مسائل مختلفی تمرکز دارد.

ذبیح‌الله مجاهد بدون ذکر جزئیات بیشتر، در توئیتش اعلام کرد که رهبری طالبان افغانستان به درخواست و پیگیری علما، این گردهمایی را تشکیل خواهد داد.

دانشگاه پلیتکنیک کابل که محل برگزاری این گردهمایی است، کلاس‌های خود را در یک بازه زمانی هشت روزه و از ۲۷ ژوئن تعلیق کرد چون به مسئولان آن گفته شده که چنین گردهمایی قرار است به زودی برگزار شود.

به گفته منابع آگاه، این گردهمایی قرار است امروز برگزار شود.

انیس حقانی، وزیر کشور دولت طالبان افغانستان چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان و همچنین در جمع کثیری از حضار در ولایت خوست گفته بود که مساله بازگشایی مدارس دخترانه در این گردهمایی روحانیون مورد بررسی قرار می‌گیرد. این درحالیست که هیچ اشاره‌ای به دستورکاری که قرار است در این گردهمایی برقرار باشد، نشده است.

در حالی که سخنگوی طالبان افغانستان به طور مشخص از حضور "بزرگان قومی" و "علمای اسلامی" به عنوان شرکت‌کنندگان در این گردهمایی نام می‌برد، اما مشارکت زنان و دیگر گروه‌های مربوطه هنوز نامشخص است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.