به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ عقیل منصوری، معاون مطالعات مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهرداری تهران با بیان اینکه میزان رضایت شهروندان از نحوه اداره شهر بر مشارکت و همکاری آنها در اداره و نگهداشت شهر نقش اساسی دارد و برای مجموعه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: این موضوع میتواند به عنوان یک شاخص برای ارزیابی عملکرد بخشهای مختلف شهرداری مورد استفاده قرار گیرد. بر همین اساس، معاونت مطالعات مدیریت، اقتصاد و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران در قالب پروژه مطالعاتی «سنجش و بهرهبرداری از نظرات شهروندان با هدف ارتقای عملکرد و خدمترسانی شهرداری تهران» اقدام به این امر کرده است.
منصوری با بیان اینکه «ارزیابی عملکرد شهرداری مناطق 22گانه و حوزههای ماموریتی مختلف شهرداری» یکی از مهمترین اهداف این مطالعه است، گفت: پژوهش مذکور، برای شناسایی شاخصهای ارزیابی از روشهای تلفیقی بهره جسته و با استفاده از روش مصاحبه با متخصصان و مدیران ذیربط در دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد، اقدام به نهاییسازی شاخصها و طراحی پرسشنامه کرده است.
معاون مطالعات و برنامهریزی امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران با ذکر این نکته که فرآیند جمعآوری دادهها در مناطق آغاز شده، افزود: تاکنون پرسشنامههای مربوط به 14 منطقه تکمیل و دادههای 8 منطقه استخراج نیز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با شناسایی و احصای شاخصها متناسب با ویژگیهای مناطق 22گانه و حوزههای ماموریتی شهرداری بتوان ارزیابی دقیقتری از عملکرد و رضایت شهروندان داشته و از نتایج پژوهش به عنوان راهنما و ملاک در تصمیمگیری و برنامهریزی شهر تهران استفاده شود.
انتهای پیام/