تبدیل 50 هکتار از اراضی دوشان‌تپه تبدیل به بوستان‌ و خیابان

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ محمدهادی علی‌احمدی با بیان اینکه 18 درصد مساحت منطقه 13 اراضی دوشان‌تپه است که نزدیک به 227 هکتار مساحت دارد، اظهار کرد: درباره پادگان نیروی‌هوایی توافقی انجام شد که به امضای اولیه رسیده است و بعد از کسب مجوز‌های لازم، پرونده آن به شورایعالی معماری و شهرسازی می‌رود؛ احتمالا تصویب این طرح چند ماه در شورا به طول می‌انجامد.

وی افزود:در گذشته قرار بود 20 هکتار از پادگان تغییر پیدا کند اما بعد از مذاکرات مکرر در این 8 ماه برای 80 هکتار توافق شد؛ به همین دلیل نیروی هوایی باید از ستاد کل نیرو‌های مسلح مجوز مورد نیاز را بگیرد؛ در مرحله بعدی شورایعالی معماری و شهرسازی این تغییرات را تأیید می‌کند و وقتی که به شهرداری ابلاغ شود کار به‌ صورت عملی شروع خواهد شد؛ در قسمت بزرگی که برای استفاده عمومی اختصاص پیدا می‌کند کاربری‌های زیادی می‌توان تعریف و اجرا کرد.

شهردار منطقه 13 تصریح کرد: بخشی از اراضی نظامی منطقه به نهاد مربوطه داده می‌شود که باید سرانه‌های لازم بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، تفریحی و... تامین شود؛ در بیشتر خیابان‌های منطقه، مجوز 5 طبقه تراکم داده می‌شود اما حدود 400 - 300 پلاک در مجاورت پادگان نیروی‌هوایی به‌دلیل اینکه مجاور تاسیسات نظامی قرار داشتند، نمی‌توانستند بیشتر از 3طبقه بسازند.

وی ادامه داد: مدتی قبل توافق کردیم و محدودیت ارتفاع اطراف نیروی‌‌هوایی را برداشتیم تا این پلاک‌ها هم بتوانند 5 طبقه بسازند که بر مرغوبیت زمین‌ها تأثیر می‌گذارد؛ عرض خیابان‌های جدید و میزان خودرویی که وارد آنها خواهد شد هم با طرح تفصیلی و هم با کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران تطبیق پیدا می‌کند تا تأثیر ترافیکی آن در منطقه قابل کنترل باشد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.