به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، آندرئاس موند رییس این سازمان گفت: ما از مدل های کسب و کاری داده محوری استقبال می کنیم که به کاربران اجازه می دهد شیوه استفاده از اطلاعات شان را برگزینند. شرکتی مانند اپل که قوانین یک طرفه در اکوسیستم خود (به خصوص اپ استور) دارد، باید این قوانین را با توجه به حفظ رقابت ایجاد کند.
هدف تحقیق رگولاتور رقابت آلمان، «چارچوب شفافیت ردیابی برنامه»(ATT) اپل است که کاربران را ملزم می کند درباره جمع آوری داده هایشان از طریق ردیابی در اپ هایی که به این شرکت تعلق دارد، رضایت دهند.
ردیابی به اپلیکیشن ها اجازه می دهد داده های کاربران را جمع آوری کنند و از آن برای مقاصد بازاریابی مانند تبلیغات شخصی سازی شده، بهره گیرند.
سخنگوی اپل اعلام کرد این شرکت برای حل کردن هرگونه چالش با دفتر کارتل آلمان همکاری می کند. به گفته او ATTشرکت ها را از نمایش تبلیغات منع نمی کند و به کاربران اجازه می دهد حریم خصوصی شان را کنترل کنند.
تحت قوانین جدیدی که از ۲۰۲۱ میلادی اجرا می شود، رگولاتور آلمانی می تواند فعالیت شرکت هایی با قدرت زیاد در بازار را که ممکن است به رقابت آسیب بزند مسدود کند.
در این میان دفتر کارتل آلمان همچنین از قدرت خود استفاده کرده تا تحقیقاتی درباره فیس بوک، گوگل و آمازون انجام دهد.