دادستان کل سابق آمریکا: ارتباط ترامپ با واقعیت قطع شده بود!

دادستان کل سابق آمریکا در دولت دونالد ترامپ در جلسه استماع کنگره این کشور گفت، این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به حقایقی که اشتباه بودن ادعای "بی‌اساس" وی را مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اثبات می‌کرد، هیچ علاقه‌ای نشان نمی‌داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، ویلیام بار، دادستان کل سابق آمریکا در صحبت‌های ویدیویی در کمیته منتخب کنگره این کشور برای تحقیق در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه گفت: من روحیه‌ام را از دست داده بودم، چون فکر می‌کردم که اگر ترامپ واقعاً به این مسئله باور داشته باشد، پس ارتباطش با واقعیت را از دست داده است.

این عضو سابق دولت ترامپ گفت: وقتی به او می‌گفتم که برخی از این اتهامات تا چه حد دیوانه‌وار به نظر می‌رسد، هرگز نشانه‌ای از علاقه به حقایق واقعی درون او نمی‌دیدم.

به گفته بار، دونالد ترامپ هشدارهای متعدد دستیارهای ارشد خود را نسبت به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، نادیده گرفت.

در دومین جلسه از ۶ جلسه استماع برنامه‌ریزی شده برای ماه ژوئن، مشاوران ارشد ترامپ از جمله ویلیام بار و بیل استپین، مدیر کارزار انتخاباتی او گفتند که مکرراً به این رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا توصیه کرده بودند تا در شب انتخابات اعلام پیروزی نکند، چرا که پیروز نشده. اما ترامپ کار خودش را کرد.

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و معاون بنی تامسون در این کمیته گفت، ترامپ در عوض تصمیم گرفت به پیشنهاد رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک عمل کند و ادعا کند که برنده شده و خواستار توقف شمارش آرا شود. جولیانی از او خواست به اشتباه مدعی شود که همه چیز دروغ است و تقلب صورت گرفته است.

ویلیام بار در شهادت خود گفت که ترامپ مستقیماً به سراغ ادعای حاضر و آماده تقلب گسترده رفت، پیش از آنکه حتی امکان بررسی شواهد فراهم باشد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.