بایدن به درخواست کمک بولسونارو محل نداد!

به گفته منابع آگاه، رئیس‌جمهوری برزیل در جلسه‌ای خصوصی در حاشیه "اجلاس قاره آمریکا" از جو بایدن خواست تا به او برای پیروزی دوباره در انتخابات کمک کند و تاکید داشت که رقیب چپگرایش "خطری" برای منافع ایالات متحده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، به گفته افرادی که نخواستند نامشان فاش شود، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در این جلسه بر اهمیت حفظ یکپارچگی روند انتخابات دموکراتیک برزیل تاکید کرد و درست هنگامی که ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل خواستار کمک از او شد، بایدن موضوع را عوض کرد.

علاوه بر درخواست کمک، بولسونارو درخصوص لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رقیب چپ‌گرای خود و رئیس‌جمهوری سابق این کشور اظهار نظر کرد و به بایدن هشدار داد که این رقیب چپ‌گرا "خطری" برای منافع آمریکا محسوب می‌شود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری برزیل و دفتر مطبوعاتی کاخ سفید هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده و واکنشی نشان نداده‌اند.

این جلسه‌ای که تقریبا یک ساعت طول کشید، اولین دیدار ژائیر بولسونارو و جو بایدن پس از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده بود و همچنین این جلسه خصوصی در حاشیه "اجلاس قاره آمریکا" برگزار شد. بولسونارو به خبرنگاران گفت که او با بایدن "به طور سطحی" درخصوص انتخابات گفت‌وگو کردند. در ابتدای جلسه آنها، جو بایدن به طور علنی اعلام کرد که برزیل یک "دموکراسی فراگیر" دارد.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات برزیل در ماه اکتبر حاکی از آن است که لولا ۴۷ درصد رای را از آن خود کرده، در حالی که بولسونارو تنها ۲۹ درصد رای کسب کرده است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.