لزوم اورهال هرچه سریع‌تر واگن‌های مترو/ مسئولیت هرگونه خطر احتمالی در مترو با شهرداری است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی؛ جعفر تشکری هاشمی در شصت‌و‌نهمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت حادثه تلخ قطار مشهد به یزد، اظهار کرد: ایمنی تردد حمل‌‌و‌نقل ریلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همانگونه که همه اطلاع دارند قطعات یدکی موجود در حمل‌و نقل درون‌شهری پایتخت در انبارهای شرکت بهره‌برداری مترو در سالیان اخیر مورد استفاده قرار گرفته است و متاسفانه اقدام اثربخشی به منظور خرید و شارژ انبارهای مترو صورت نگرفته است.

وی گفت: در نتیجه این موضوع منجر به عدم انجام تعمیرات اساسی و اورهال قطارهای شهری شده است و شاهد بروز خرابی‌های نگران‌کننده‌ای در قطارهای فعال در شهر تهران هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بنده از آغاز دوره ششم مدیریت شهری تهران با انجام مکاتبه‌ها و در تذکرهای قبلی و همچنین طی بازدید از کارخانه واگن‌سازی بر لزوم خرید ضروری قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی و اورهال تاکید کردم، تصریح کرد: متاسفانه روند انجام این کار به درازا کشیده و به کندی پیش می‌رود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت نگران‌کننده انبار قطعات یدکی شرکت بهره‌برداری مترو و همچنین با تاکید بر اینکه حدود 700 دستگاه واگن نیازمند اورهال و تعمیرات دوره‌ای هستند، شدیدا نگران بروز حادثه برای قطارهای شهری هستم که اورهال این قطارها از بروز خطرات جانی برای مسافران جلوگیری می‌کند، گفت: بنابراین به شهردار تهران تذکر داده می‌شود نسبت به جلوگیری از فعالیت قطارهای شهری که به مرحله ناایمن رسیده اقدام ضروری صورت دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران ادامه داد: درصورت به‌کارگیری واگن‌های ناایمن مسئولیت بروز هرگونه حادثه در خصوص این واگن‌ها به صورت کامل برعهده شهردار تهران است. همچنین ضروری است شهردار تهران هرچه سریع‌تر نسبت به رفع موانع خرید و ارسال سریع قطعات یدکی به کارخانه واگن‌سازی و انبارهای مترو دستورات لازم را صادر و تا حصول نتیجه لازم این موضوع پیگیری کند.

وی با تشکر از شهرداری تهران برای تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: شهرداری تهران با عنایت به بند (و) تبصره 20 بودجه سال 1401 نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع‌تر تبدیل وضعیت ایثارگران انجام شود.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.